بالاخره اين مسألة در هر عصر و زمانى مورد خشم حكام بوده و از اين رو ظلم و ستم ها بر فرزندان رسول خدا ( ص ) و شيعيان شان وارد مى كردند ، و بسنده است تو را حديث حضرت رضا ( ع ) در مجلس مأمون و حديث حضرت موسى بن جعفر ( ع ) با هرون واستدلال آن دو امام بزرگ براى مسألة به آيه شريفه " حرمت عليكم امهاتكم وبناتكم . . . . " ( 23 النساء 4 ) - يعنى حرام شده است براى شما مادران و دخترانتان - و اين كه رسول خدا ( ص ) دختران ما را ازدواج نمى كند چون دختران ما دختران او هستند ، و ليكن مى تواند دختران شما را ازدواج كند ، روايات اين موضوع را تفسير برهان [1] و نور الثقلين ذيل آيه شريفه ذكر نموده است . ت - 5 - ص 171 - سطر 11 . همه در همه مراتب از علم او بهرهمند هستند حتى موقعى كه در شكم مادر است . راوندى حديث مى كند كه حضرت ابو طالب به فاطمه بنت اسد گفت در دوران كودكى على ( ع ) ديدم على را مى شكند بت ها را پس ترسيدم آگاه شوند بزرگان قريش ، پس فاطمه بنت اسد گفت : عجيب است ، خبر دهم تو را به شگفت آورتر از اين ، بدرستى كه من عبور مى كردم به جاى گاهى كه بتهاى قريش در او نصب شده بود ، وعلى در شكم من بود ، پس نهاد دو پاى خود را در جوف من محكم و مرا رها نمى كرد مبادا نزديك جايگاه هاى بتها شوم ، و من طواف به بيت مى كردم براى عبادت خدا نه بتها - بحار الانوار ، ج 42 / 18 ، رقم 5 ، طبع طهران به نقل از خرايج راوندى . و اين حديث را شبلنجى در ( نور الابصار ) وشيخ محمد صبان مصرى در ( اسعاف الراغبين ) نقل كرده با مختصر تحريف ، مراجعه شود به شفاء الصدور [2] .