responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : يادداشتهاى استاد مطهرى ( فارسي ) نویسنده : مرتضى مطهري    جلد : 1  صفحه : 350


« دهن كجى به طبيعت است » و باز به قول آن كتاب :
« لازمه تسلط بر هر چيز در مرحله اول و مقدمتاً خروج از اسارت و از محكوميت آن است . گاندى براى رهبرى آزادى هندوستان و پاره كردن بندهاى استعمار انگلستان روزه گرفتنهاى مكرر و ممتد ، اكتفا كردن به يك پياله شير بز ، به كار انداختن چرخ ريسندگى دستى و پوشيدن پارچه هاى كرباسى وطنى را پيشه گرفت . » .
مسلمانان صدر اسلام به خاطر همين آزادى از اسارت طبيعت بر روم و ايران غلبه كردند . آن غلبه غلبه قومى آزاد از طبيعت و مجهز به ايمان و ايدئولوژى نيرومند بود بر اقوامى خيلى قويتر ولى اسير طبيعت و ماديات و فاقد ايمان و ايدئولوژى ، و همانها پس از اينكه بيمارى محكوميت طبيعت و اعتياد به عياشى و خوشگذرانى پيدا كردند ضعيف و زبون گشتند . * ( كان رسول الله صلى الله عليه و آله خفيف المؤونة . ) * نقشه استعمار براى زبون و ضعيف نگه داشتن ملتهاى زيرزنجير اين است كه تا مىتواند آنها را اسير طبيعت و عادت و شكم و دامن قرار دهد و عجيب اين است كه اين اسارتها را به نام آزادى تبليغ مىكند .
نقشهء استعمار براى اسارت مردم استعمار زده ، اسارت هر چه بيشتر آنها نسبت به طبيعت است و اين اسارت به نام آزادى تبليغ مىشود :
مجلاتى از قبيل زن روز ، جوانان ، اطلاعات هفتگى و اخيراً مجله « اين هفته » كه روز به روز در افزايشاند و از بركت برنامهء امريكايى فاسدكردن انسانها روز به روز بر رونقشان افزوده مىشود ، برنامه خود را به نام آزادى تبليغ مىكنند ، درست مانند كسى كه زنجيرى به دست گرفته و ديگرى را به نام آزادى به زنجير مىكشد . امان از نفاق عصر جديد ! اگر مىبينيد با روزه گرفتن اين ملتها مبارزه مىشود ، تا حد امكان كوشش مىشود جوانها روزه نگيرند براى اين است كه روزه گرفتن خود پاره كردن يك بند و زنجير از زنجيرهاى طبيعت است و آزادى از طبيعت به دنبال خود آزادى از اسارت اجتماعى استعمارى را مىآورد . آنها بايد در اسارت شكم و دامن و حيوانيت خود بمانند . اينها بايد سرگرم مينى ژوپ باشند تا خاطر مبارك سرمايه داران آن طرف

350

نام کتاب : يادداشتهاى استاد مطهرى ( فارسي ) نویسنده : مرتضى مطهري    جلد : 1  صفحه : 350
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست