responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الحياة ( فارسي ) نویسنده : علي حكيمي    جلد : 1  صفحه : 341

إسم الكتاب : الحياة ( فارسي ) ( عدد الصفحات : 778)


< فهرس الموضوعات > نگاهى به سراسر باب < / فهرس الموضوعات > نگاهى به سراسر باب خوانندهء گرامى به چنين عنوانى در پايان هر باب از اين كتاب برخواهد خورد . و مقصود از آن اين است كه - اگر چه به صورتى بسيار فشرده - انديشه و رهنمونيى كه مواد هر باب به دست مىدهد ، با خوانده در ميان نهيم ، و پرتوى بر اين داده ها بيفكنيم .
خوانندهء گرامى مىتواند در برداشتن اين گام نيز با ما همراه باشد ، و در كار جستجوى مسائل و استنباطاتى كه در صدد به دست آوردن آنها هستيم با ما شريك شود . چه هدف ما آن نيست كه آنچه را از كتاب و سنت در مسائل طرح شده فهميده‌ايم ، همچون ملاكى قطعى براى خواننده قرار دهيم كه از آن تجاوز نكند . زيرا حقايقى كه در « قرآن » و « حديث » آمده است ، حقايقى الهى و اسلامى است ، و به همهء امت تعلق دارد ، بلكه متعلق به تمام بشريت است . بنا بر اين ، دانشمندان مىتوانند در آنها نظر كنند و انديشه و خرد خويش را در آنها به كار اندازند ؛ چيزى كه هست ، ما بدان سبب كه با موضوعات بابها از لحاظ انديشيدن و عرضه كردن نزديكتر بوده‌ايم ، خود را با مفاهيم و تعليمات آنها مأنوستر مىبينيم ، و گزيده ها و نورهايى از آنها برگرفته‌ايم ، يعنى همانها كه گاه به گاه ، در امتداد كار ، در ذهنمان انعكاس پيدا كرده است . اكنون قصد ما آن است كه اين برگرفته ها نيز در دسترس خوانندهء عزيز قرار گيرد .
< فهرس الموضوعات > اشاره < / فهرس الموضوعات > اشاره پيش از هر چيز ذكر اين نكته لازم است كه همهء آنچه در فصلها و بابهاى كتاب آمده است ، نظر علمى اسلام را در بارهء انسان و جهان منعكس مىكند ، و آشكارا علمى بودن جهانبينى ( ايدئولوژى ) اسلام را نشان مىدهد ، و معلوم مىدارد كه اسلام به انسان ، و تاريخ ، و اجتماع ، و حق ، و عدالت ، و دانش ، و اخلاق ، و اقتصاد ، و به

341

نام کتاب : الحياة ( فارسي ) نویسنده : علي حكيمي    جلد : 1  صفحه : 341
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست