responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الحياة ( فارسي ) نویسنده : علي حكيمي    جلد : 1  صفحه : 31

إسم الكتاب : الحياة ( فارسي ) ( عدد الصفحات : 778)


عالمان دين است ، كه هر كدام ، به گونه اى ، معتبر تلقى گشته است . هر جا از كتاب « بحار الانوار » نيز نقل كرده‌ايم ، مأخذ مرحوم علامهء مجلسى - رضوان الله عليه - را در موارد بسيار آورده‌ايم . [1] و تا شده است توجه داشته‌ايم ، كه از احاديثى از « بحار » استفاده كنيم كه از مأخذ موثّق و موثّقترى نقل شده است .
< فهرس الموضوعات > 9 - ترجمهء حاضر < / فهرس الموضوعات > 9 - ترجمهء حاضر به دليل اشتغال به كار تنظيم مجلَّدات ديگر ، از حضور استاد محترم ، جناب آقاى احمد آرام ، درخواست كرديم تا جلد اول و دوم « الحياة » را به فارسى برگردانند .
و چون ايشان پذيرفتند ، خرسند گشتيم . و چون ترجمهء جلد اول و سپس ترجمهء جلد دوم را به ما دادند ، بر پايهء پيروى از روش علمى ، و هم با استجازه از ايشان ، به ويرايش ترجمه پرداختيم ، و آن را براى چاپ آماده ساختيم . ترجمهء جلد سوّم تا ششم نيز به همين گونه انتشار خواهد يافت .
< فهرس الموضوعات > 10 - نكته هايى چند . . .
< / فهرس الموضوعات > 10 - نكته هايى چند . . .
با اينكه آنچه در اين سرآغاز ياد شد ، همه به اختصار ياد شد ، سخن اندكى به درازا كشيد . و اين بدان روى بود كه خواستيم ، افزون بر آنچه در مقدمه گفته شده ، شناختى از كتاب به خوانندگان بدهيم ، تا براى برخورد با دورهء « الحياة » و مسائل و مباحث سراسرى آن ، خطى درست ترسيم يافته باشد ، و تا خوانندگان و مراجعه كنندگان ، به - درستى ، در جريان كار و جوهر اهداف آن قرار بگيرند . اكنون لازم مىدانيم نكته هايى را نيز ، در اين سرآغاز ، در بارهء متن و در بارهء اين گردانيده و ترجمه و امورى ديگر ، بازگوييم ، باشد كه در كار آشنايى بيشتر با برخى موازين فنى و مسائل ديگر ، به ويژه براى طلاب جوان و دانشجويان ، سودمند افتد .
< فهرس الموضوعات > أ - در بارهء متن < / فهرس الموضوعات > أ - در بارهء متن 1 - آيات و احاديثى كه آورده شده به عنوان نمونه است و نشاندادن خطَّ تعليمى تلقّى شده ، نه تتبّع كامل .
2 - در مواردى آيات و احاديث مناسب ديگرى مىتوان افزود ، كه به برخى توجه نيافته بوديم ، و برخى را - چه بسا - در « تفسير » بياوريم .



[1] مآخذ كتاب « بحار الأنوار » ، در مقدّمه تتبّعى و مفصّل جلد اول ، از چاپ جديد ، شناسانده شده است .

31

نام کتاب : الحياة ( فارسي ) نویسنده : علي حكيمي    جلد : 1  صفحه : 31
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست