responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ولايت فقيه ( فارسي ) نویسنده : السيد الخميني    جلد : 1  صفحه : 142


كارشناسان خارجى كشف كرده بودند ! كارشناسان خارجى روى كشور ما مطالعه كردند همهء مخازن زير زمينى ما را كه كجا طلا دارد ، كجا مس دارد و نفت و . . دست آوردند ، روحيه افراد ما را هم سنجيدند كه چطورى است و ديدند تنها چيزى كه نمىگذارد نقشه هايشان عمل گردد و در مقابلشان سد مىباشد اسلام و روحانيت است . آنان قدرت اسلام را ديدند كه بر اروپا سلطه پيدا كرد و دانستند كه اسلام واقعى مخالف با اين بساط است . نيز دست آوردند كه روحانيون واقعى را نمىتوانند تحت نفوذ خود درآورند و در فكرشان تصرف كنند . لذا از روز اول كوشيدند كه اين خار را از سر راه سياست خود بردارند و اسلام را كوچك و روحانيت را ضايع كنند با تبليغات سوء اين كار را هم كردند ، به طورى كه امروز اسلام در نظر ما بيش از 4 تا مسأله نيست ! از طرفى بر آن شدند كه فقها و علماء اسلام را كه رأس جمعيت هاى اسلامى قرار دارند با تهمت ، يا به وسائل ديگر لكه دار و ضايع نمايند . آن شخص بسيار بى آبرو كه عامل استعمار است در كتابش نوشته . ششصد نفر از علماى نجف و ايران وظيفه خوار انگليس بودند ! شيخ مرتضى [1] فقط دو سال حقوق بگير بود بعد متوجه شد ! [2] مدركش اسنادى است كه در وزارت خارجهء انگلستان در هند بايگانى شده است . اين دست استعمار است كه مىگويد به ما فحش بدهيد تا نتيجه بگيريم . استعمار خيلى مايل است كه همهء علما را جيره خوار خودش معرفى كنند تا علماى اسلام را در ميان مردم بدنام ساخته مردم را از آنان رو گردان و منصرف كنند .
از طرف ديگر با تبليغات و تلقينات خود تلاش كرده‌اند تا اسلام را كوچك و محدود كنند و وظائف فقها و علماى اسلام را به كارهاى جزئى منحصر گردانند . به گوش ما خوانده‌اند كه . فقها جز مسأله گفتن كارى ندارند و هيچ تكليف ديگرى ندارند ! . بعضى هم



[1] مراد شيخ مرتضى انصارى فقيه و اصولى بزرگ شيعه است .
[2] حقوق بگيران انگليس در ايران ، اسماعيل رائين ، ص 102 و 103 . توضيح آن كه رائين از بدون تاسيس ساواك با شماره رمز 1498 با آن همكارى داشت . او كتاب فراموشخانه و فراماسونرى خود را با همكارى ساواك تهيه و منتشر كرد . تطبيق اسناد مندرج در كتاب رائين با اسناد فراماسونرى بايگانى ساواك نشان مىدهد كه بخش مهمى از اين اسناد به شكل گزينش شده ، عينا در كتاب رائين آمده است . وى با علم ، وزير دربار شاهنشاهى ايران ، نيز روابط حسنه‌اى داشت ؛ و همو بود كه رائين را به تاليف كتاب حقوق بگيران انگليس در ايران واداشت تا از اين ره گذر چهره روحانيت را مخدوش جلوه دهد . ظهور و سقوط سلطنت پهلوى ، ج 2 ، ص 242 - 246 ؛ مطالعات سياسى ، مؤسسه مطالعات و پژوهشهاى سياسى ، كتاب اول ، ص 41 - 92 .

142

نام کتاب : ولايت فقيه ( فارسي ) نویسنده : السيد الخميني    جلد : 1  صفحه : 142
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست