responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ولايت فقيه ( فارسي ) نویسنده : السيد الخميني    جلد : 1  صفحه : 129


صهيونيسم [1] و بهائيت [2] به وجود آمده كه مردم را گمراه مىكند و از احكام و تعاليم اسلام دور مىسازد . آيا هدم اين مراكز كه به اسلام لطمه مىزند وظيفهء ما نيست . آيا براى ما كافيست كه فقط نجف را داشته باشيم ؟ كه آن را هم نداريم آيا بايد در قم بنشينيم و عزا بگيريم يا به عكس بايد مردم زنده و فعالى باشيم ؟ شما نسل جوان حوزه هاى روحانيت بايد زنده باشيد و امر خدا را زنده نگهداريد . شما نسل جوانيد ، فكرتان را رشد و تكامل دهيد . افكارى را كه همه در اطراف حقائق و دقائق علوم دور مىزند كنار بگذاريد ، چون اين ريزه بينى ها بسيارى از ما را از انجام مسئوليت هاى خطيرمان دور نگهداشته است . به داد اسلام برسيد و مسلمانان را از خطر نجات دهيد . اسلام را دارند از بين مىبرند ، به اسم احكام اسلام به اسم رسول اكرم ( ص ) ، اسلام را نابود مىكنند . مبلغين همهء حوزهء داخل و خارجى چه آنهايى كه تبعهء استعمارند و



[1] صهيونيسم » عنوان يك جريان ناسيوناليستى بسيار متعصب است كه به انگيزه ايجاد يك كشور مستقل يهودى به وجود آمد . نام آن از كوه « صهيون » در بيت المقدس گرفته شده كه آرامگان داود نبى است . « صهيونيسم » واكنشى بود در برابر يهود ستيزى كشورهاى اروپايى . پيشرو اين نهضت يك روز نامه نويس مجارستانى يهودى به نام « تئودور هرتسل » بود كه در سال 1897 م . نخستين كنگره جهانى صهيونيسم را در سوئيس برپا داشت . در اين كنگره شخصى به نام وايزمن ، كه بعدها نخستين رئيس جمهور دولت اسرائيل شد ، اعضاى كنگره را به هر وسيله متقاعد ساخت كه فلسطين را به عنوان موطن يهوديان بشناسند و با توطن يهوديان در اين كشور موافقت كنند . با صدور اعلاميه « بالفور » و موافقت انگلستان با كوچ يهوديان به فلسطين ، صهيونيستان يهوديان بيشترى به فلسطين آوردند و به كمك سرمايه هاى آمريكا زمينها و مزارع و خانه هاى اعراب را از چنگ آنان بيرون آوردند ، چنان كه اكنون قدرت مالى سازمان صهيونيسم برابر دارايى بزرگترين شركتهاى انحصارى جهان است . مركز اين سازمان آمريكاست و فعاليتهاى جمعيتهاى صهيونيست را در بيش از 60 كشور جهان رهبرى مىكند . سازمان صهيونيسم داراى 18 سازمان اصلى ، 281 سازمان ملى يهودى ، 251 فدراسيون محلى است و نيز انواع مجامع مشورتى و صندوق پولى و بسيارى امكانات سياسى و اقتصادى ديگر را در اختيار دارد . اين سازمان همچنين داراى مراكز اطلاعات و جاسوسى در اكثر كشورهاى جهان است . و از رسانه هاى عمومى سراسر دنيا كمك مىگيرد . صهيونيستها جمعا 1036 روز نامه و مجله در اختيار دارند كه معروفترين آنها روز نامه نيويورك تايمز است .
[2] در سال 1260 ه . ق . مردى به نام سيد على محمد خود را « باب امام » و وسيله تماس با ايشان معرفى كرد و پس از چندى ادعاى مهدويت نمود . على محمد باب دستگير و كشته شد اما در ميان اتباع او دو برادر موسوم به « صبح ازل » و « بها » مدعى جانشينى وى شدند . پيروان صبح ازل خود را « بابى » ( ازلى ) و پيروان بها اللَّه خود را « بهائى » ناميدند دولت عثمانى بها اللَّه و پيروانش را به « عكا » در فلسطين و صبح ازل و طرفدارانش را به جزيره قبرس تبعيد كرد ، فرقه بهائيان با كمكهاى انگليس در فلسطين نضج گرفت و بعدها رژيم اسرائيل نيز به آن مدد رسانيد . اين فرقه در دوره حكومت محمد رضا پهلوى در ايران موقعيتى ممتاز يافتند و در سياست خارجى ايران و تامين منافع صهيونيسم تاثير عمده‌اى نهادند .

129

نام کتاب : ولايت فقيه ( فارسي ) نویسنده : السيد الخميني    جلد : 1  صفحه : 129
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست