responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 485


يحلَّان بعد العمرة يمضيان على احرامهما الاوّل و لا يقطعان التّلبية إذا نظر إلى بيوت مكَّة كما يفعل المتمتّع بالعمرة و لكنّهما يقطعان التّلبية يوم عرفة عند زوال الشّمس و القارن و المفرد صفتهما واحدة الَّا انّ القارن يفضل على المفرد بسياق الهدى ) ( 1 ) بدان كه چون حج از ساير عبادات غرابتى دارد چون در عمرى يك مرتبه واجبست صدوق سه مرتبه افعال آن را ذكر كرده است يكى مجملا در اينجا ، دويم مفصلا در ضمن اخبار ، سيم به تفصيل در نهايت وضوح و دأب ساير علماء اين است كه مجملا از جهة امتياز أنواع حجرا ذكر مىكنند و بعد از آن مفصلا ذكر مىكنند و صدوق مىگويد كه متمتع كسى است كه حج و عمره هر دو را در ماههاى حج واقع مىسازد و احرام به عمره مىگيرد در ميقات أولى كه به آن مىرسد و چون از ابطح كه مىگذرد كه محاذى قبور شرفا مىشود قطع تلبيه مىكند وقتي كه نظرش به خانهاى مكة مىافتد پس اگر از راه مدينه مشرفه‌ايد از عقبه أهل مدينه كه بالا مىآيد خانهاى مكة همه ظاهر مىشود از قبيل تنگ الله أكبر شيراز و اگر از راه عراق رود محاذى عقبه كه مىشود خانهاى مكَّه ظاهر مىشود .
و چون داخل مكة شد و بمسجد الحرام رسيد هفت شوط طواف عمره تمتّع را به جا مىآورد و دو ركعت نماز طواف را در مقام إبراهيم عليه السلام مىكند و هفت شوط سعى ميان صفا و مروه مىكند و تقصير مىكند به آن كه اندكى مو از سر و ريش مىگيرد و محل مىشود و اين عمره ايست كه از فارغ شدن از آن تا شروع كردن در حج محرمات احرام بر أو حلال مىشود از جامه دوخته و جماع و بوى خوش و غير اينها از آن چه بر محرم حرامست مگر شكار كه آن حرامست بر محل در حرم و بر محرم در

485

نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 485
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست