responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 4  صفحه : 142


تفاسير مختلفه كرده‌ايم و همه را تو نقل مىكنى از عكرمه و سدى و قتاده و حسن ، و عكرمه كه از جمله خوارج است شنيدى كه هر گز خارجى نسبت به على اين گفته باشد تو مىخواهى از جمله مسلمانان باشى و چنين كفرى را تجويز كنى كه كفار تجويز نكرده باشند و خود آيات بسيار در شأن آن حضرت در همين تفسير نقل كرده ، از آيه مباهله و تطهير و خاتم و سورهء هل اتى و غير آن ، و بحسب لفظ چه فرقست ميان تفسير تعقيب و تفسير نصب امامت غدير ، و مسلمانى نفى غدير نكرده است غايتش آنست كه بعضى از عامه تاويل مىكنند غرض آنست كه اعتماد بر فضيلت متعارف نيست يا آن كه اين ملعون بحسب متعارف علامه عصر خود است از امثال اين گفتگو بسيار گفته است كه پاره مذكور شد سابقا و پاره در اماكن خود مذكور خواهد شد .
و كالصحيح از حضرت امام جعفر صادق صلوات الله عليه منقول است كه فرمودند كه هر كه نماز فريضه را به جا آورد و تعقيب كند تا وقت فريضه ديگر پس او بمنزله مهمان حق سبحانه و تعالى است و بر خدا لازم است كه مهمان خود را گرامى دارد و احاديث فضيلت تعقيب را بعد از اين خواهد گفت .
< صفحة فارغة > [ كمترين چيزى دعا عقيب نماز ] < / صفحة فارغة > ( قال الصّادق صلوات الله عليه ادنى ما يجزئك من الدّعاء بعد المكتوبة ان تقول اللَّهمّ صلّ على محمّد و آل محمّد اللَّهمّ انّا نسألك من كلّ خير احاط به علمك و نعوذ بك من كلّ شرّ احاط به علمك اللَّهمّ انّا نسألك عافيتك فى جميع أمورنا كلَّها و نعوذ بك من خزى الدّنيا و عذاب الآخرة ) كلينى بسند حسن كالصحيح بل الصحيح از زراره روايت كرده است و ظاهر است كه صدوق نيز از زراره روايت كرده است چنان كه اين ضعيف را به تجربه علم حاصل است پس صحيح باشد بىدغدغه كه آن حضرت فرمودند كه كمترين چيزى كه مجزيست ترا از دعا عقيب نماز واجب اينست كه

142

نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 4  صفحه : 142
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست