نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول ) جلد : 3 صفحه : 217
خواهد شد از اهل بيت من تو خواهى بود بنا بر اين خوشحال شدم و هر گاه آن حضرت داند كه به زودى ملحق به آن حضرت خواهد شد و مشتاق لقاى الهى باشد بديهى است كه غضب او از ابى بكر و عمر از جهة دنيا نبود بلكه لله بود چنان كه خود از عايشه و غيرها نقل كردهاند كه آن حضرت در عباد داخل بودند و آية تطهير و عصمت در شأن آن حضرت نازل شد و آن حضرت فرمودند كه فاطمه سيده زنان عالميانست و سيده نساء اهل بهشت است جميعا و غير از اين احاديث كه در بخارى و غير آن از صحاح خمسه و غير آن خود نقل كردهاند و تفاسير ايشان مشحونست از ذكر اين اخبار و غير اينها حتى در تفسير كبير و كشاف و بيضاوى چه جاى تفسير واحدى و ثعلبى و امثال آن از تفاسير متقدمين ايشان پس خوب تدبّر كن تا بر تو ظاهر شود حال اين جماعت . < صفحة فارغة > [ نماز در مسجد قبا ] < / صفحة فارغة > ( وقال رسول الله صلَّى الله عليه و آله من اتى مسجدى مسجد قبا فصلَّى فيه ركعتين رجع بعمرة و كان صلوات الله عليه ياتيه فيصلى فيه بأذان و اقامة ) و از آن حضرت صلَّى الله عليه و آله منقولست كه هر كه بيايد به مسجد من كه آن مسجد قباست و دو ركعت نماز در آنجا بكند از آن مسجد بر مىگردد با ثواب عمره كه در نامه عمل او نوشته مىشود و حضرت سيّد المرسلين صلَّى الله عليه و آله مىآمدند بان مسجد و نماز مىگذاردند با اذان و اقامه يعنى نماز واجب را در آنجا به جا مىآوردند با آن كه مسجد آن حضرت در مدينه بود با آن همه فضيلت و ممكن است كه وقتى حضرت در اينجا نماز كرده باشند كه اول وقت در اينجا بوده باشند و تا رفتن بان مسجد خوف فوات وقت فضيلت بوده باشد و همين شرف آن را بس است كه حضرت در آنجا بسيار نماز مىكردهاند و در حديث صحيح از حلبى منقولست كه حضرت امام جعفر صادق صلوات الله عليه فرمودند به او كه آيا رفتند در مسجد قبا يا مسجد فضيخ يا
217
نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول ) جلد : 3 صفحه : 217