[ مانند حديثى كه ] از ابى بصير . . . . آيا معنايى براى اين جمله متصوّر است ؟ آيا بين جملهء قبل با جملهء بعد رابطهاى برقرار است ؟ نكته آن است كه چون مصحح نتوانسته كلمهء « تنبيه » را درست بخواند آن را « شبيه » خوانده و بى توجه به معنا مطلب قبل را با مطلب بعد پيوند داده ، در حالى كه كاتب با عبارت « مؤخّر » و « مقدّم » به ناپيوستگى مطلب و اشتباه در كتابت توجه داده است ؛ لكن مصحح هيچ توجهى مبذول نداشته است . مؤلف در آغاز فصل دوم وعده داده است بيست هفت حديث نقل نمايد و حال آنكه مصحح 24 حديث آورده است . علت اشكال اين است كه مصحّح در تفكيك احاديث دقت نكرده است . مواردى كه بيان شد تنها نمونه هايى از اغلاط راه يافته به تصحيح اين رساله است . و به تحقيق موارد ديگرى تصحيح نايافته و يا تغليط چه در متن و چه در زيرنويسها و تعليقات مصحح وجود دارد كه بيان آنها از حوصلهء اين مقدّمه خارج است . سيد جعفر نبوى