نه « خلع السّن » بلكه « قلع السنّ » مىگويند و چون زوجين را در آيهء شريفهء * ( هُنَّ لِباسٌ لَكُمْ وَأَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ ) * [1] تشبيه به لباس فرموده پس گويا زوجه به سبب فديه دادن از براى استخلاص خود از زوج مىكند لباس زوج ( 1 ) را از بدن ( 2 ) وى و اين معنى در طلاق نيست زيرا كه زن در وى [ آن ] ، عوض به شوهر نمىدهد و در صدق كندن نوعى از شدّت و حرص ضرور [ ى ] است ( 3 ) و اين وجه تسميه را جمع كثيرى از علماء فرمودهاند و حال اين كه او [ آن ] مقتضى اين است كه خالعه زوجه باشد و حال آن كه اجماعا زوج خالع است . ( 4 ) پس گويا مقصودشان سببيّت زوجه است از براى خلع و مباشرت