و اگر قصد كند ( 1 ) كه منافع اين عمارت را به تو منتقل نمودم در يك سال به مبلغ معلوم و مستأجر نيز قبول نمايد محل اشكال است . زيرا كه علَّامه مرحوم در تذكره فرموده است كه « ملَّكتك منفعة هذه الدّار » تا به آخر به قصد اجاره صحيح است . و امّا « آجرتك منفعة هذا الدّار » الخ باطل است زيرا كه لفظ اجاره حقيقت است در اضافه به عين به خلاف تمليك كه هم اضافه به عين مىشود و هم به منافع بعد از آن نقل جواز ثانى نيز نموده است از غير جوينى از جماعت شافعيّه و ردّ فرموده است و از اين ظاهر مىشود كه اجماعى اماميّه بلكه غير اين جماعت از شافعيّه بطلان اين است و چون قصد منتقل كردن منافع به عينه ( 2 ) معنى « ملَّكتك منفعة هذه الدّار » بود لهذا اجاره را به آن معنى اوّل ترجمه نمودم ( 3 ) كه باطل نباشد و به عوض « آجرتك اكريتك » نيز