responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : رسائل فقهى ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي جعفري    جلد : 1  صفحه : 136


< فهرس الموضوعات > 20 - ارعاب سارق < / فهرس الموضوعات > 20 - ارعاب سارق در مراحل تحقيق و ايراد ضرب به وى كه منجر به رد مال مسروق گردد موجب سقوط حد است .
< فهرس الموضوعات > 21 - اثبات سرقت منوط است به دو بار اقرار صريح سارق < / فهرس الموضوعات > 21 - اثبات سرقت منوط است به دو بار اقرار صريح سارق و اگر سارق يك بار اقرار كند حد ساقط است و ليكن مال از او اخذ مىشود .
< فهرس الموضوعات > 22 - در صورتى كه اثبات سرقت مبتنى بر غير اقرار متهم باشد < / فهرس الموضوعات > 22 - در صورتى كه اثبات سرقت مبتنى بر غير اقرار متهم باشد بايسته است كه دو شاهد عادل با استناد به حس و به دور از كمترين اختلافى در مشخصات زمانى و مكانى و ساير وقايع مربوط به واقعه سرقت و مال مسروق ، عليه وى اداى شهادت كنند .
< فهرس الموضوعات > 23 - اجراى حد ، موقوف است به مطالبهء مالك مال مسروق < / فهرس الموضوعات > 23 - اجراى حد ، موقوف است به مطالبهء مالك مال مسروق هر چند كه بيّنه قائم بوده باشد و از اين روى اگر مالك ، مال مسروق را قبل از محاكمه به سارق هبه كند يا از قطع دست وى درگذرد حد ساقط است .
< فهرس الموضوعات > 24 - بر حاكم است كه تا مىتواند متهم را از اقرار صريح به ارتكاب سرقت باز دارد < / فهرس الموضوعات > 24 - بر حاكم است كه تا مىتواند متهم را از اقرار صريح به ارتكاب سرقت باز دارد بدين معنى كه عذرهايى را كه محتمل باشد بدو تلقين كند مثل اين كه سؤال كند آيا اضطرار نداشتى ؟ آيا مال در حرز بود ؟ آيا حكم سرقت را مىدانستى ؟ تا آنجايى كه سارق از كرده خود پشيمان گردد و توبه كند و حد از او ساقط شود .
< فهرس الموضوعات > 25 - عروض هر شبهه اى اعم از موضوعى و حكمى در هر يك از اركان سرقت موجب سقوط حد است < / فهرس الموضوعات > 25 - عروض هر شبهه اى اعم از موضوعى و حكمى در هر يك از اركان سرقت موجب سقوط حد است :
كه مبتنى است بر قاعده مسلَّمه « تدرأ الحدود بالشبهات » و اين قاعده از روايت معتبره « ادرؤا الحدود بالشبهات » اصطياد شده است .
< فهرس الموضوعات > 26 - مسايل مربوط به اركان تشكيل دهنده و فروع سرقت < / فهرس الموضوعات > 26 - مسايل مربوط به اركان تشكيل دهنده و فروع سرقت منحصر به مطالب مزبوره نيست و براى تحقيق جامع آن بايد به كتابهاى حدود مراجعه كرد .

136

نام کتاب : رسائل فقهى ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي جعفري    جلد : 1  صفحه : 136
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست