responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : آداب نماز ( فارسي ) نویسنده : السيد الخميني    جلد : 1  صفحه : 300


كسى كه قرائت كند آن را در صورتى كه معتقد باشد به دوستى محمد و آل محمد و منقاد باشد به امر آن و مؤمن باشد به ظاهر و باطن آن ، عطا فرمايد خداى تعالى به او به هر حرفى از آن ، حسنه اى ، كه هر يك از آن حسنات افضل است براى او از دنيا با هر چه در آن است از اصناف اموال و خيرات آن .
و كسى كه استماع كند به قارى كه قرائت كند آن را ، مىباشد براى او به قدر ثلث آن چه براى قارى است . پس زياد كند هر يك از شما از اين خير كه عرضه بر او شده ، زيرا كه آن غنيمتى است . مبادا وقتش از دست برود و حسرتش در دلهاى شما باقى ماند . » [1] و از حضرت صادق عليه السلام روايت است كه « اگر به مرده اى هفتاد مرتبه « حمد » بخوانند و روح او برگردد ، امر عجيبى نيست . » [2] و از حضرت رسول صلَّى اللَّه عليه و آله روايت شده كه « هر كه فاتحة الكتاب را قرائت كند ، ثواب قرائت دو ثلث قرآن به او مىدهند . » [3] و در روايت ديگر است كه « مثل آن است كه تمام قرآن را قرائت نموده . » [4] و از ابىّ بن كعب روايت شده كه گفت : « قرائت كردم بر رسول خدا صلَّى اللَّه عليه و آله فاتحة الكتاب را . پس فرمود : قسم به آن كه جان من به دست او است ، نازل نفرموده خداوند در تورات و انجيل و زبور و قرآن مثل فاتحة الكتاب را . آن امّ الكتاب و سبع مثانى است . و آن مقسوم است بين خداوند و بنده اش ، و براى بندهء او است هر چه سؤال كند . » [5] و از حذيفة بن يمان رضى اللَّه عنه منقول است كه حضرت رسول خدا



[1] - عيون اخبار الرّضا ، ج 1 ، ص 301 ، « فيما جاء عن الامام علىّ بن موسى من الاخبار المتفرقة » ، حديث 60 . بحار الانوار ، ج 89 ، ص 227 ، حديث 5 . .
[2] - تفسير نور الثقلين ، ج 1 ، ص 4 ، تفسير سورهء « حمد » ، حديث 8 . .
[3] - بحار الانوار ، ج 89 ، ص 259 . مجمع البيان ، ج 1 ، ص 17 . .
[4] - منبع پيشين . .
[5] - مجمع البيان ، ج 1 ، ص 17 . .

300

نام کتاب : آداب نماز ( فارسي ) نویسنده : السيد الخميني    جلد : 1  صفحه : 300
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست