2 - هم زمان با پوشيدن احرام باشد . 3 - تعيين زيارت كند ، عمره است يا حج ، تمتع است يا افراد يا قران ، مستحب است يا واجب ، حجة الاسلام است يا نذرى يا به افساد ، براى خود انجام مىدهد يا به نيابت از ديگرى . و اگر تعيين نكند احرامش باطل است . ( 158 ) : لازم نيست نيت را به زبان آورد يا از ذهن خود بگذارند . بلكه قصد محرم شدن كفايت مىكند . ولى مستحب است به زبان گفتن نيت احرام . همچنين مستحب است شرط كند كه اگر مانعى از اتمام مناسك پيدا شد محل شود . ( 159 ) : در صحت احرام ، عزم بر ترك استمناء و جماع معتبر است . همچنين است عزم بر ترك ديگر محرمات احرام و ترك عملى كه حج يا عمره را فاسد مىكند ، بنابر احتياط لازم . پس اگر از ابتداى احرام قصدش اين باشد كه پيش از وقوف به مشعر استمناء كند ، يا با عيال خود جماع ( نزديكى ) نمايد ، يا مردد باشد در انجام و ترك اين دو عمل ، احرامش باطل است . و همينطور است محرمات ديگر احرام ، بنابر احتياط لازم . اما اگر از اول عزم بر ترك اين امور داشت ، ولى بعد از احرام قصد انجام دادن يكى از آنها را كرد ، احرامش باطل نيست . دوم : تلبيه . تلبيه به معنى گفتن اين چند جمله است : لبيك