روبرو يا پشت سر يا طرف راست قرار گرفت ، آن مقدار ، از طواف شمرده نمىشود ، و بايد برگردد و از همان جائى كه از محاذات كعبه منحرف شده اعاده نمايد بطورى كه كعبه در طرف چپش قرار گيرد . و چنانچه نتوانست برگردد ، آن مكان را نشان كند و شوط را بدون نيت تمام نمايد تا اين كه به همانجا برسد ، و با نيت طواف را بطورى كه كعبه در طرف چپش قرار گيرد تمام كند . و معيار آنست كه عرفا صدق كند كعبه طرف چپ او است ، ولى در طرف حجر اسماعيل و گوشه هاى كعبه بايد مواظب باشد كه طرف چپ او از كعبه منحرف نشود . چهارم : آن كه حجر اسماعيل را داخل مطاف قرار دهد ، به اين معنى كه دور حجر اسماعيل بگردد و داخل حجر نشود . پنجم : آن كه تمام بدن طواف كننده بيرون از كعبه باشد . و شاذروان - ديوار كوتاهى دور تا دور كعبه بطور شيب - نيز جزء كعبه است ، و نبايد بدن طواف كننده روى آن قرار گيرد . ششم : آن كه هفت بار دور كعبه طواف كند . و كمتر از آن هر چند اندك باشد كافى نيست . و بيشتر از هفت دور هم اگر عمدى باشد طواف را باطل مىكند ، چنان كه خواهد آمد . هفتم : آن كه آن هفت دور متوالى و پى در پى باشد .