كه نامش مدعى و قبل از ردم است ) تاخير نمايد . ولى احتياط اين است كه از جايى كه احرام مىبندد فورا تلبيه را آهسته بگويد و از جاهايى كه گفته شد بلند بگويد . مسأله 186 - كسى كه عمره تمتع به جا مىآورد واجب است هنگامى كه چشمش به خانههاى قديم مكه افتاد تلبيه نگويد . و كسى كه عمره مفرده به جا مىآورد اگر از خارج حرم آمد باشد ، هنگام دخول حرم و چنانچه از مكه بيرون رفته كه احرام عمره ببندد ، هنگام ديدن كعبه ( خانه خدا ) تلبيه را قطع نمايد . و كسى كه حج بجا مىآورد هر نوع حجى باشد ، هنگام زوال ( ظهر ) روز عرفه تلبيه را قطع نمايد . مسأله 187 - اگر پس از پوشيدن لباس احرام و پيش از گذشتن از ميقات ، شك كند كه تلبيه گفته يا نه بنابر نگفتن گذاشته وتلبيه بگويد و اگر بعد از تلبيه گفتن شك كند كه آيا درست گفته يا نه بنابر درست بودن بگذارد و احرام و عملش صحيح است . سوم : پوشيدن دو جامه احرام ( ازار ورداء ) است پس از كندن رختهايى كه پوشيدنش بر محرم حرام است و پوشيدن آن دو جامه به اين نحو است كه يكى را مانند لنگ به دور كمر خود بسته و آن را " ازار " گويند و ديگرى را مانند عبا بر دوش بگيرد و آن را " رداء " گويند . و بچه نا بالغ از اين حكم مستثنى مىباشد و جايز است كندن لباس او تا رسيدن به " فخ " تاخير شود .