طواف او باطل مىشود ، و اعاده آن از موضعى كه داخل حجر شده كافى نيست ، بلكه بايد آن دور را از سر بگيرد ، و اگر اعاده نكند طواف او باطل است و در اين جهت فرقى بين عالم و جاهل و ناسى نيست . و با اعاده چون احتمال باطل شدن اصل طواف نيز مىرود ، احتياط لازم آن است كه پس از تمام كردن طواف و خواندن نماز ، دو باره طواف كند ، و نماز آن را بخواند . پنجم - آن كه در حال طواف بيشتر از بيست و شش ذراع و نيم از كعبه دور نشود ( ذراع از آرنج است تا سر انگشتان ) پس اگر در بين طواف بيشتر از اين مقدار از خانه دور شود ، بايد آن مقدار را كه دور بوده از طواف حساب نكند ، و دوباره بطور صحيح بجا آورد ، ولى اگر چاره اى از طواف در خارج از اين فاصله نباشد طواف در دور تر از اين فاصله به شرط صدق طواف و رعايت نزديكى ممكن اشكال ندارد .