( مسأله 147 ) بودن در عرفات از ظهر تا مغرب اگر چه بنابر احتياط واجب است ، ولى آن مقدارى كه ركن است اين است كه بين ظهر تا مغرب به قدرى در عرفات بماند كه عرفا بگويند در آنجا توقف كرده است ، و كسى كه عمدا اين مقدار را ترك كند حجش باطل مىشود ، اگر چه بوقوف اضطرارى عرفات برسد ، يعنى شب دهم را در عرفات بماند و وقوف مشعر را هم درك كند ، و چنانچه سهوا ترك كرد حج او باطل نيست ، مگر آن كه وقوف به مشعر را هم عمدا يا سهوا ترك كند ، كه در اين صورت حجش باطل است ، و تفصيل آن ذكر مىشود انشأ الله . ( مسأله 148 ) در وقوف به عرفات نيت واجب است ، به اين نحو كه نيت كند از ظهر امروز تا مغرب براى حج تمتع حجة الاسلام براى اطاعت فرمان خداوند عالم در عرفات مىمانم . ( مسأله 149 ) اگر كسى عمدا بعد از گذشتن مقدارى از