مسأله 132 - آنچه ذكر شد ، كه لازم نيست قصد كند محرمات را ، در غير آن محرماتى است كه عمره يا حج را باطل مىكند ، مثل اكثر محرمات . اما آنچه عمره يا حج را باطل مىكند مثل نزديكى با زن در بعضى از صور كه ذكر خواهد شد ، پس با قصد ارتكاب آن احرام باطل است بلكه غير ممكن است . مسأله 133 - عمره و حج و اجزاء آنها از عبادات است و بايد با نيت خالص براى اطاعت خداوند تعالى بجا آورد . مسأله 134 - اگر عمره را به رياء يا غير آن باطل كند ، و جبران آن ممكن نشود و وقت نباشد ، احتياط واجب آن است كه حج افراد بجا آورد و پس از آن عمره مفرده بجا آورد و در سال ديگر حج را اعاده كند . مسأله 135 - اگر حج را به نيت خالص بجا نياورد ، و به رياء و غير آن باطل كند بايد سال ديگر عمره و حج را اعاده كند . مسأله 136 - اگر بعضى از اركان عمره يا حج را به نيت خالص نياورد و به رياء و غير آن باطل كند و نتواند آن را جبران كند پس در عمره حكم بطلان عمره و در حج حكم بطلان حج را ولى اگر محل جبران باقى است و جبران كرد عملش صحيح مىشود گرچه معصيت كار است . مسأله 137 - اگر بواسطه ندانستن مسأله يا جهت ديگرى بجاى نيت عمره تمتع ، حج تمتع را قصد ، پس اگر در نظرش آن است كه