و ساير شرائطى كه در لباس مصلى معتبر است ، در طواف نيز معتبر خواهد بود همان نحو كه گذشت . اعتبار ختان در طواف شرط چهارم از شرائط نسبت به مرد ختنه نمودن است پس طواف مرد ختنه نشده باطل است و اظهر اين است كه اين شرط در صبى مميز نيز در صورتى كه خود احرام را ببندد جارى است و اما در صورتى كه طفل مميز نباشد يا آن كه ولى طفل او را احرام بسته باشد ثبوت اين شرط معلوم نيست اگر چه احواط است . مسأله 327 - بعضى از فقهاء فرموده اند كه صبى مميز كه خود احرام بسته اگر طواف را بدون ختنه بجا آورد طواف او باطل و پس از بلوغ زن بر او حرام خواهد شد پس در اين صورت لازم است پس از ختنه نمودن در صورت تمكن ، طواف نساء را اعاده نمايد و در صورت عدم تمكن جائز است نائب بگيرد . و اين فرمايش در نظر حقير خالى از اشكال نيست