نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) نویسنده : السيد محمد الروحاني جلد : 1 صفحه : 177
بيشتر بجا آورد ) در أين صورت طوافش باطل بوده و لازم است اعاده نمايد . سوم : زيادى را پس از فراغت از طواف ، به قصد جزئيت بجا آورد كه در أين صورت نيز أحوط بطلان طواف است . چهارم : زيادى را به قصد جزئيت طواف ديگر بجا آورد و طواف دوم را تمام كند كه در أين صورت گرچه در طواف زيادى نداشته لكن چون دو طواف واجب را پشت سر هم آورده أحوط بلكه أظهر بطلان طواف است . زيرا قران در طواف واجب جايز نيست و سبب بطلان طواف مىشود لكن اگر هر دو طواف مستحب بأشد قران جائز است هر چند كراهت دارد . پنجم : قصد كند شوط إضافي جزء طواف ديگرى بأشد لكن نتواند طواف دوم را تمام كند در أين صورت طواف را زياد نكرده و پشت سر هم نيز بجا نياورده ، ولى گاهى طواف در أين صورت به جهت عدم تحقق قصد قربت باطل مىشود و آن در صورتي است كه مكلف هنگام شروع به طواف يا در اثناء آن با أين كه مىداند قران حرام و مبطل طواف است آن را قصد نمايد كه در أين صورت قصد عمل مأمور به را نكرده و طواف باطل است . ( مسأله 685 ) : اگر به تصور أين كه يك شوط إضافي مستحب است و پس از انجام هفت شوط واجب ، يك شوط مستحب نيز بجا آورد طواف وى صحيح است . ( مسأله 686 ) : هر گاه از روى سهو ، بيش از هفت شوط طواف
177
نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) نویسنده : السيد محمد الروحاني جلد : 1 صفحه : 177