responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) نویسنده : السيد الخميني    جلد : 1  صفحه : 233


را بعد از برگشتن از منى انجام دهند و باقى اعمال را قبل ؟
ج - محل اشكال است .
5 - س - تقديم اعمال مكه براى ذوى الاعذار جايز يا لازم است ؟
ج - جايز است ، و لازم نيست .
6 - س - كسانى كه اعمال حج را مقدم بر وقوفين مىنمايند ، آيا بايد اقرب زمان به موقفين را رعايت كنند ؟
ج - لازم نيست .
7 - س - تشخيص عذر براى كسانى كه اعمال حج را مقدم مىدارند ، بر عهده خود آنان است يا بر عهده گردانندگان گروه و مسئولين ؟
ج - تشخيص با خود مكلف است .
8 - س - كسى كه او را به وسيله تخت طواف مىدهند ، آيا مىتواند اعمال حج خود را بر وقوفين مقدم بدارد ؟
ج - اگر در هر صورت بايد او را طواف دهند و عذر ديگرى نيست ، نمىتواند مقدم بدارد .
9 - س - كسى كه اعمال حج را بر وقوفين مقدم مىدارد ، آيا مىتواند طواف نساء را بعد از وقوفين و اعمال ديگر انجام دهد ؟
ج - بنابر احتياط در موردى تقديم بدارند كه هر سه عمل را مقدما انجام دهند .
10 - س - شخصى كه مىتواند اعمال مكه را بر وقوفين مقدم بدارد اگر جهلا بدون احرام ، اعمال مكه را انجام داد چه صورتى دارد ؟
ج - كفايت نمىكند و بايد يا قبل از وقوفين آنها را با احرام اعاده كند و يا بعد از وقوفين و اعمال منى ، آنها را بجا آورد .
11 - س - آيا مىتواند اعمال مكه را به نايب واگذارد ، در صورتى كه مىتواند تأخير بيندازد تا خود بجا آورد ؟
ج - با فرض اين كه مىتواند خودش بجا آورد ولو با تأخير تا آخر وقت نمىتواند نائب بگيرد .
12 - س - در مناسك فرموده ايد وقت انجام اعمال حج تا روز يازدهم است و بعيد

233

نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) نویسنده : السيد الخميني    جلد : 1  صفحه : 233
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست