responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجمع المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 536


علماء و طلاب هستند ، تحقيق نمايند اگر با مقامى ديگر غير از مقام علماء و مجتهدين - كه نواب حضرت ولى عصر عجل الله تعالى فرجه مىباشند - ارتباط داشته باشند از آنها كناره كرده و از اضلال آنها بپرهيزند .
مسأله 34 - تصرف و دخالت در امور اوقاف مجهول التوليه و غيب و قصر و مساجد و مدارس دينى و موقوفه و كتابخانه‌هاى موقوفه‌اى كه متولى منصوص ندارد براى غير مجتهد جامع الشرائط يا مأذون از او حرام و خلاف شرع است و تصرف در وجوهى كه آنها مىدهند جائز نيست .
مسأله 35 - مزدوران و كاركنان ظلمه كه خود را به عنوان مبلغ و مروج دين ، معرفى مىكنند و با اهل باطل و برنامه‌هاى باطله ، همكارى مىنمايند گناهشان از ديگران ، بيشتر است و لازم است مسلمانها از آنها بپرهيزند ، و فريب ظاهر لباس و كلمات آنها را نخورند .
مسأله 36 - مسلمان اگر بتواند جامعه و مملكت را در مسير اجراء احكام اسلام قرار دهد و احكام اسلام را اجرا سازد ، بايد اقدام كند و واجب است با كسانى كه اين نيت را دارند ، همكارى و تشريك مساعى نمايد .
مسأله 37 - همكارى مردها با زنهاى اجنبيه و بيگانه در امور تجارى و ادارى به نحوى كه به تقليد از بيگانگان مرسوم شده كه از محرمات ، پرهيز نمىكنند و مراعات احكام شرعيه را نمىنمايند ، جائز نيست .
مسأله 38 - هيچ كس حق ندارد در مقام قضاوت به استناد قانونى ، غير از قانون اسلام خواه امور جزائى باشد يا حقوقى ، كسى را محكوم يا حاكم سازد .
مسأله 39 - هيچ فرد مسلمانى نمىتواند بعنوان دستور ما فوق ، فرمان غير شرعى او را اجرا نمايد و او را در جلوگيرى از شعائر اسلام و غصب حقوق و آزادىهاى مشروعه و كارهاى ضد اسلامى ، كمك و يارى نمايد .
مسأله 40 - جعل قوانين خلاف شرع و اجبار مردم بر عمل به آن و كمك به اجراء كنندگان اين قوانين ، حرام است .
مسأله 41 - مبارزه ، با نفوذ اقتصادى و فكرى و سياسى بيگانگان ، در بلاد اسلام ، بر هر مسلمان واجب است و كمك كردن به آن حرام است .

536

نام کتاب : مجمع المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 536
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست