responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجمع المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 490


ديگر حلق يا تقصير را تأخير انداخته تا شب حلق نموده و يا فرداى آن روز مقارن طلوع آفتاب حلق كرده صحيح است يا نه ؟ .
ج - در صورتى كه معذور بوده مجزى است .
س 4 - شخصى در عمره تمتع ، بجاى تقصير چون تقصير را به معنى گناه تصور كرده چند مو از سينه خود كنده و بعد هم براى حج تمتع محرم شده و حج تمتع را انجام داده آيا حلق كه بعد انجام گرفته كفايت از تقصير مىكند يا نه ؟ و آيا فعلا زن بر او حلال است يا هنوز از احرام خارج نشده ؟ .
ج - در فرض سؤال كه از جهت جهل به مسئله قبل از محل شدن از عمره ، محرم به احرام حج شده عمره تمتع او باطل و حج او مبدل به حج افراد شده و بعد از افعال حج و تقصير يا حلق و طواف نساء ، زن بر او حلال است و واجب است بعد از حج ، عمره مفرده بجا آورد و اگر نياورده هر وقت متمكن شد انجام دهد و احتياط لازم آن است كه در سال بعد حج تمتع بجا آورد .
س 5 - در روز دهم اگر حاج صروره ، متمكن از حلق نشود شب مىتواند حلق نمايد يا بايد روز يازدهم حلق نمايد ؟ .
ج - حلق در شب خلاف احتياط است و اگر در روز عيد ، ترك نمود روز يازدهم بايد حلق كند و اگر بجاى حلق ، تقصير كرد وقتى كه متمكن از حلق شد در طول ذيحجه ، حلق نمايد .
س 6 - اگر حاج صروره ، علم داشته باشد كه حلاق ، سر او را خونى مىكند وظيفه‌اش چيست ؟ على تقدير تعين الحلق عليه ؟ .
ج - فرض انحصار حلاق به كسى كه سر او را خونى مىكند بعيد است بايد فحص نمايد و حلاق ماهر پيدا كند اگر فرضا پيدا نشد تقصير نمايد و بعد در ماه ذيحجه هر وقت متمكن از حلق شد حلق نمايد هر چند به مكه آمده باشد و مو را به منى بفرستد .
س 7 - پس از تمام شدن سعى ، بعضى از اشخاص از مو و شارب و ناخن ديگران ، بعنوان تقصير ، كوتاه مىكنند . آيا وكالت در اين كار از آنها لازم است يا سكوت و رضايت آنها كافى است .

490

نام کتاب : مجمع المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 490
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست