responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجمع المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 468


اول عمره و حج تمتع را بجا آورد و بعد عمره مفرده بجا آورد و در حال حيوة منوب عنه جايز نيست مطوف نايب بگيرد و لازم است خود حاج حكم مسأله را بداند و بوظيفه خود عمل كند .
س 7 - كسى كه معذور باشد و يا احتمال عذر بدهد مثل زن كه احتمال بدهد در اثر عادت زنانگى نتواند پس از مراجعت از منى طواف نساء بجا بياورد آيا جائز است طواف نساء را بر عرفات مقدم بدارد يا نه ؟ .
ج - در صورت مذكوره مىتواند طواف نساء را بعد از سعى ، مقدم بر وقوف عرفات بدارد بلكه با خوف از عدم تمكن ، لازم است و احوط اعاده آنست در صورت تمكن بعد از مراجعت و در صورت عدم تمكن احوط آن است كه براى اعاده نائب بگيرد .
س 8 - اگر زن در شوط چهارم يا پنجم طواف عمره تمتع حائض شود و مىداند تا قبل از عرفات پاك نخواهد شد آيا مىتواند نايب بگيرد يا حج او مبدل به افراد مىشود ؟ .
ج - از شوط چهارم به بعد اگر زن حائض شود عمره تمتع او صحيح است و سعى و تقصير را با همان حال حيض انجام دهد و در موقع حج ، محرم به احرام حج تمتع شود و بعد از پاك شدن قضاى باقيمانده از طواف عمره را بجا آورد و اگر تا وقت حركت همراهان از مكه پاك نشد و ناچار است با آنها برود جايز است براى طواف حج و همچنين قضاى باقيمانده طواف عمره ، نايب بگيرد .
س 9 - مستحاضه كثيره هر گاه براى نماز يوميه وظيفه‌اش را انجام داد ، تجديد غسل براى طواف لازم است يا نه ؟ و بر فرض لزوم غسل عليحده براى طواف ، آيا همان غسل براى نماز طواف هم كافى است يا نه ؟ .
ج - اگر بعد از غسل براى نماز يوميه خون نبيند تجديد غسل ، لازم نيست و اگر خون ببيند براى هر كدام از طواف و نماز طواف ، يك غسل احتياطا بجا آورد و اگر فاصله بين غسل و طواف زياد مىشود مثل اين كه در نزديك مسجد الحرام نتواند غسل كند احتياطا در موقع ورود به مسجد تيمم بدل از غسل هم بنمايد .
س 10 - چون بعضى از حجاج در طواف عمره دچار اشتباه مىشوند مثل

468

نام کتاب : مجمع المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 468
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست