responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجمع الرسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الجواهري    جلد : 1  صفحه : 219


درست شده ، نماز بخواند و از طرفى هم جاهل به فساد نماز با آن باشد ، نمازش باطل است و اگر از روى جهل اجزاى مذكور از غير مأكول اللحم را با خود حمل نموده باشد احوط [1] در اين صورت نيز اعاده است [2] .
( مسأله 702 ) : عباى شانه زرى كه در آن سيم نقره بر روى ابريشمش پيچيده شده ، اگر با آن نماز خوانده شود موجب بطلان نماز مىشود [3] .
( مسأله 703 ) : در مورد لباس طلاباف اگر حقيقتا در آن طلا به كار برده شده باشد به هر مقدارى كه در آن طلا باشد مبطل نماز است و مانند حرير نيست كه اگر به پهناى چهار انگشت باشد ( همانطورى كه گذشت ) معفو باشد [4] .
( مسأله 704 ) : اگر در بين نماز در مسجد شخصى فضله خفاش [5] ببيند و نمازش را قطع كرده و آن را بيرون ببرد اشكالى ندارد و احوط اعاده نماز است .
( مسأله 704 ) : هرگاه در بين نماز از دهان شخصى خون بيايد جايز نيست كه آن را فرو ببرد و اگر فرو برد و نماز را تمام كرد نمازش باطل نمى شود و اين شخص فقط معصيت كرده است .



[1] محقق خراسانى : مراعات اين احتياط لازم نيست .
[2] محمد كاظم طباطبائى : اقوى عدم بطلان در هر دو فرض است .
[3] ميرزاى شيرازى - محمد كاظم طباطبائى - محمد باقر شيرازى : بطلان معلوم نيست به جهت آنكه حرير خالص نيست و اولى اجتناب است .
[4] ميرزاى شيرازى - محمد باقر شيرازى : محل تأمل است .
[5] محمد باقر شيرازى : اگر موجب نجاست مسجد باشد و وقت هم وسعت داشته باشد مىتواند نماز را قطع كند و آن را ازاله كند و ليكن احوط اكتفا به واجبات و بلكه اقل واجبات است و نبايد نماز را قطع نمايد .

219

نام کتاب : مجمع الرسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ الجواهري    جلد : 1  صفحه : 219
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست