responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : سؤال وجواب پيرامون مسائل حج ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 54


محرم به احرام حج تمتع شود و بعد از پاك شدن قضاى باقيمانده از طواف عمره را بجا آورد و اگر تا وقت حركت همراهان از مكه پاك نشد و ناچار است با آنها برود جايز است براى طواف حج و هم چنين قضاى باقيمانده طواف عمره ، نايب بگيرد .
146 - س - مستحاضه كتيره هر گاه براى نماز يوميه ، وظيفه اش را انجام داد تجديد غسل براى طواف لازم است يا نه و بر فرض لزوم عسل عليحده براى طواف آيا همان غسل براى نماز طواف هم كافى است يا نه ؟
ج - اگر بعد از غسل براى نماز يوميه خون نبيند تجديد غسل ، لازم نيست و اگر خون ببيند براى هر كدام از طواف و نماز طواف ، يك غسل احتياطا بجا آورد و اگر فاصله بين غسل و طواف زياد مىشود مثل اين كه در نزديك مسجد الحرام نتواند غسل كند احتياطا در موقع ورود به مسجد تيمم بدل از غسل هم بنمايد .
147 - س - چون بعضى از حجاج در طواف عمره دچار اشتباه مىشوند مثل اين كه طواف را در داخل حجر انجام مىدهند و يا سعى را قبل از طواف انجام داده و تقصير هم مىكنند آيا اين عمل صدمه‌اى به احرام آنها وارد مىآورد يا هنوز به احرام خود باقى هستند و بايد عمل طواف و نماز وسعى و همچنين تقصير را بطور صحيح انجام دهند و اشتباه اول ضررى ندارد حكم آن را مرقوم فرمائيد .
ج - طواف از داخل حجر ، باطل است و اگر ثانيا اعمال مزبوره را با ترتيب لازم و صحيح انجام دهند كافى است و اشتباه اول ، مضر به حكم احرام نيست .
148 - س - اگر حاج وسط طواف ، داخل حجر اسماعيل شد و در همان وقت و يا بعد از طواف وسعى و تقصير فهميد تكليف او چيست ؟

54

نام کتاب : سؤال وجواب پيرامون مسائل حج ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 54
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست