نام کتاب : سؤال وجواب پيرامون مسائل حج ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني جلد : 1 صفحه : 39
چه در عمره تمتع و چه در حج ، صحيح نبوده اكنون وظيفه او چيست ؟ ج - در فرض سؤال كه از جهت نسيان يا جهل بوده اگر قبل از اعمال عمره ، متوجه شود چنانچه ممكن است به ميقات برگردد و با تلبيه صحيح محرم شود و اگر ممكن نيست هر مقدار مىتواند به طرف ميقات برگردد و محرم شود و اگر آن هم ممكن نيست در همانجا كه مىفهمد محرم شود و عمره او صحيح است و هم چنين اگر بعد از اعمال عمره بفهمد عمره او صحيح است و اگر در عرفات بفهمد و برگشتن ، ممكن باشد برگردد به مكه و ثانيا محرم شود و اگر ممكن نيست هر قدر مىتواند به طرف مكه برگردد و محرم شود و اگر آن نيز ممكن نيست در همان محل محرم شود و حج او صحيح است . 93 - س - هر گاه كسى در موقع بستن حوله احرامى نيت عمره تمتع نمود و حوله را بست بعد دعاى مستحبى خواند آنگاه متوجه شد كه لبيك نگفته بى درنگ لبيك گفت چه صورت دارد ؟ ج - مانعى ندارد احرام صحيح است . 94 - س - شخصى خيال كرده كه تلبيه ، مختص به عمره است براى احرام حج ، تلبيه نگفته و بدون تلبيه محرم شده و به عرفات رفته و اعمال را تا آخر انجام داده بعدا فهميده كه بايد در احرام حج نيز تلبيه بگويد تكليف او چيست ؟ ج - در فرض سؤال اگر بعد از تمام اعمال فهميده كه تلبيه نگفته حج او صحيح است . 95 - س - كسانى كه محرم به احرام عمره تمتع مىشوند و بعد وظيفه آنها حج افراد مىشود آيا بايد ثانيا به نيت حج افراد تلبيه بگويند و محرم شوند يا خود به خود عمره مبدل به حج افراد مىشود و تلبيه و احرام مجدد لازم نيست .
39
نام کتاب : سؤال وجواب پيرامون مسائل حج ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني جلد : 1 صفحه : 39