responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : حدود وقصاص وديات ( فارسي ) نویسنده : العلامة المجلسي    جلد : 1  صفحه : 21


و امام مخيّر است در كشتن كسى كه لواط كرده باشد ، ميان آن كه او را به شمشير گردن بزنند يا به آتش بسوزانند ، يا دست و پايش را ببندند و از كوهى به زير اندازند ، يا ديوارى را بر او خراب كنند . و جايز است كه اگر به غير آتش او را كشته باشند بعد از كشتن بسوزانند .
دوم : آن كه با مردى يا پسرى ملاعبه كند در ميان رانهاى او ، يا در پس او بدون آن كه ذكر را داخل كند در دبر او ، و مشهور آن است كه هر دو اگر بالغ باشند ، و الَّا هر يك را كه بالغ باشد صد تازيانه مىزنند .
و بعضى گفته‌اند : هر يك كه محصن باشد يعنى بالغ و عاقل و آزاد باشد و زن داشته باشد به شروطى كه در زنا مذكور شد سنگسار مىكنند ، و هر يك كه محصن نباشد و بالغ و عاقل باشد صد تازيانه مىزنند .
و بعضى گفته‌اند اين را نيز مانند قسم اول مىكشند ، و اول اقوى است ، و از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه لواط آن است كه در ميان رانهاى او داخل كند ، و هر كه در دبر داخل كند كافر شده است به آن چه خدا بر محمد صلى الله عليه و آله فرستاده است ، و اين را نيز در مرتبه سيّم ، يا در چهارم على الخلاف مىكشند ، هر گاه دو بار ، يا سه بار تازيانه زده باشند .
دوّم : هر گاه دو مرد را برهنه در زير لحافى ، يا جامهء ديگر بيابند ، و در ميان ايشان قرابتى نباشد هر دو را تعزير و تأديب مىكنند ، از سى تازيانه تا نود و نه تازيانه بهر قدر كه حاكم شرع مصلحت داند .
و بعضى قيد عدم قرابت نكرده‌اند ، و بعضى گفته‌اند : كه هر يك را صد تازيانه مىزنند ، و اين قول بحسب دليل اقوى است ، و بنا بر قول اوّل گفته‌اند :
هر گاه دو مرتبه تعزير واقع شود در مرتبه سيّم صد تازيانه مىزنند .
سيّم : هر گاه آقا با غلام خود لواط كند ، هر دو را مىكشند ، و اگر غلام دعوى كند كه مرا جبر كرد ، آقا را مىكشند ، و حد از غلام ساقط مىشود ، هر چند جبر ثابت نشود .
چهارم : هر كه پسرى را به شهوت ببوسد او را تعزير مىكند حاكم شرع به آن چه مصلحت داند تا نود و نه تازيانه ، و روايت معتبر وارد شده است كه هر كه پسرى را به شهوت ببوسد ، لعنت مىكنند او را ملائكهء آسمانها ، و ملائكهء زمينها ، و ملائكهء

21

نام کتاب : حدود وقصاص وديات ( فارسي ) نویسنده : العلامة المجلسي    جلد : 1  صفحه : 21
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست