responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل مراجع ( فارسي ) نویسنده : سيد محمد حسن بني هاشمي خميني    جلد : 1  صفحه : 821

إسم الكتاب : توضيح المسائل مراجع ( فارسي ) ( عدد الصفحات : 988)


< صفحة فارغة > [ مسأله 1510 چيزهايى كه در نماز يوميه واجب و مستحب است ] < / صفحة فارغة > مسأله 1510 چيزهايى كه در نماز يوميه واجب و مستحب است در نماز آيات هم واجب و مستحب مىباشد ولى در نماز آيات مستحب است به جاى اذان و اقامه سه مرتبه به قصد اميد ثواب ، بگويند " الصلاة " ( 1 ) . ( 1 ) بهجت : و مستحب است نماز آيات را به جماعت بخوانند و در اين صورت ، مثل نمازهاى يوميّه ، قرائتهاى نماز را امام مىخواند و مستحب است قرائت اين نماز را حتّى در آفتاب گرفتگى بلند بخوانند . گلپايگانى : سه مرتبه بگويد : " الصلاة " .
خوئى ، تبريزى : در نماز آيات در صورتى كه با جماعت باشد ، مستحب است به جاى اذان و اقامه سه مرتبه بگويند : " الصّلاة " و در غير جماعت چيزى نيست .
مكارم : در نماز آيات اذان و اقامه نيست و به جاى آن سه مرتبه به اميد ثواب " الصّلاة " مىگويد .
سيستانى : در نماز آيات در صورتى كه با جماعت باشد ، مىتوانند رجاءً به جاى اذان و اقامه سه مرتبه بگويند : " الصّلاة " و در غير جماعت چيزى نيست ، ولى مشروعيت جماعت در نماز آيات در غير گرفتن ماه و خورشيد ثابت نيست .
صافى : در نماز آيات در صورتى كه به جماعت باشد استحباب گفتن سه مرتبه " الصلاة " بعيد نيست .
زنجانى : در نماز آيات ، اذان و اقامه مشروع نيست بلكه اگر با جماعت بخوانند مستحب است سه مرتبه بگويند : الصلاة .
< صفحة فارغة > [ مسأله 1511 مستحب است بعد از ركوع پنجم و دهم بگويد ] < / صفحة فارغة > مسأله 1511 مستحب است بعد از ركوع پنجم و دهم بگويد : " سَمِعَ الله لِمَنْ حَمِدَه " و نيز پيش از هر ركوع و بعد از آن تكبير بگويد ولى بعد از ركوع پنجم و دهم ، گفتن تكبير مستحب نيست ( 1 ) . ( 1 ) فاضل : بعد از ركوع پنجم و دهم ، گفتن تكبير به عنوان بعد از ركوع مستحب نيست ولى مستحب است به قصد قبل از سجده تكبير بگويد .
خوئى ، تبريزى : مسأله مستحب است پيش از ركوع و بعد از آن تكبير بگويد و بعد از ركوع پنجم و دهم قبل از تكبير " سمع الله لمن حمده " نيز بگويد .
سيستانى : بعد از ركوع پنجم و دهم ، تكبير مستحب نيست بلكه مستحب است بگويد " سمع الله لمن حمده " .
مكارم : مسأله مستحب است در هر ركعت قبل از خم شدن براى سجده " سمع الله لمن حمده " و " الله أكبر " بگويد و نيز قبل از هر ركوع و بعد از آن تكبير بگويد .
< صفحة فارغة > [ مسأله 1512 مستحب است پيش از ركوع دوم و چهارم و ششم و هشتم و دهم قنوت بخواند ] < / صفحة فارغة > مسأله 1512 مستحب است پيش از ركوع دوم و چهارم و ششم و هشتم و دهم قنوت بخواند و اگر فقط يك قنوت پيش از ركوع دهم ( 1 ) بخواند كافى است . ( 1 ) بهجت : و يا دو قنوت ، پيش از ركوع پنجم و دهم . .
مكارم : مسأله مستحب است قبل از ركوع دهم قنوت بخواند .

821

نام کتاب : توضيح المسائل مراجع ( فارسي ) نویسنده : سيد محمد حسن بني هاشمي خميني    جلد : 1  صفحه : 821
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست