responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل مراجع ( فارسي ) نویسنده : سيد محمد حسن بني هاشمي خميني    جلد : 1  صفحه : 69


< صفحة فارغة > [ مسأله 86 بول و غائط حيوان نجاستخوار ] < / صفحة فارغة > مسأله 86 بول و غائط حيوان نجاستخوار ( 1 ) ، نجس است ( 2 ) و همچنين است بول و غائط حيوانى كه انسان آن را وطى كرده ، يعنى با آن نزديكى نموده ( 3 ) و گوسفندى كه استخوان آن ( 4 ) از خوردن شير خوك ، محكم شده است ( 5 ) . ( 1 ) بهجت : كه عادت به خوردن فقط نجاست انسان ، بدون اختلاط به چيز ديگرى پيدا كرده تا زمانى كه استبراء نشده است . . ( 2 ) مكارم : بنا بر احتياط واجب . .
خوئى : و همچنين است بول و غائط گوسفندى كه شير خوك خورده به تفصيلى كه خواهد آمد و حيوانى كه انسان با آن نزديكى نموده است .
زنجانى : و همچنين است بول و غائط گوسفندى كه از خوك شير خورده و گوشت در بدنش روييده و استخوانش از آن سخت شده است و نيز بول و غائط حيوانى كه انسان با آن نزديكى كرده است .
تبريزى : و همچنين است بول و غائط گوسفندى كه شير خوك خورده ، كه از آن شير ، گوشت آورده و استخوانش محكم شود يا حيوانى كه انسان آن را وطى كرده يعنى با آن نزديكى نموده است .
سيستانى : و همچنين است بول و غائط بچه بزى كه شير خوك خورده به تفصيلى كه در احكام خوردنيها و آشاميدنيها خواهد آمد يا حيوان چهارپايى كه انسان با آن نزديكى نموده است .
بهجت : و حيوانى كه انسان آن را وطى كرده ، يعنى با آن نزديكى نموده ، و گوسفندى كه گوشت آن از خوردن شير خوك ، روييده شده است بنا بر أحوط ملحق به نجاستخوار است . ( 3 ) مكارم : و از بول و مدفوع گوسفندى كه شير خوك خورده بايد اجتناب كرد . ( 4 ) فاضل ، نورى : گوسفندى كه گوشت آن . . ( 5 ) اراكى : گوسفندى كه شير خوك خورده است .
گلپايگانى ، صافى : گوسفند ، بلكه بنا بر احتياط لازم هر حيوان حلال گوشتى كه گوشت آن از خوردن شير خوك ، محكم شده است .
< فهرس الموضوعات > 3 منى < / فهرس الموضوعات > 3 منى < صفحة فارغة > [ مسأله 87 منى حيوانى كه خون جهنده دارد ] < / صفحة فارغة > مسأله 87 منى حيوانى ( 1 ) كه خون جهنده دارد ، نجس است ( 2 ) . ( 1 ) خوئى ، تبريزى ، زنجانى : منى انسان و هر حيوانى . . ( 2 ) مكارم : خواه حرام گوشت باشد يا حلال گوشت ؛ و احتياط واجب آن است كه از منى حيوانى كه خون جهنده ندارد ، نيز اجتناب شود .
سيستانى : مسأله منى مرد و هر حيوان مذكَّر حرام گوشتى كه خون جهنده دارد نجس است و رطوبتى كه از زن با شهوت خارج مىشود و موجب جنابت اوست ، به تفصيلى كه در مسألهء [ 346 ] ذكر خواهد شد ، در حكم منى است و بنا بر احتياط واجب بايد از منى حيوان مذكَّر حلال گوشتى كه خون جهنده دارد اجتناب شود .
< فهرس الموضوعات > 4 مردار < / فهرس الموضوعات > 4 مردار < صفحة فارغة > [ مسأله 88 مردار حيوانى كه خون جهنده دارد ] < / صفحة فارغة > مسأله 88 مردار حيوانى ( 1 ) كه خون جهنده دارد ، نجس است ، ( 2 ) چه خودش مرده باشد يا به غير دستورى كه در شرع معيّن شده ، آن را كشته باشند . و ماهى

69

نام کتاب : توضيح المسائل مراجع ( فارسي ) نویسنده : سيد محمد حسن بني هاشمي خميني    جلد : 1  صفحه : 69
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست