responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل مراجع ( فارسي ) نویسنده : سيد محمد حسن بني هاشمي خميني    جلد : 1  صفحه : 128


خوئى ، تبريزى : مسأله 17 ( 2 ) سيستانى : مسأله 210 بچّهء كافر به تبعيّت در دو مورد پاك مىشود : 1 كافرى كه مسلمان شود طفل او در پاكى تابع اوست و همچنين اگر جَدّ طفل يا مادر يا جدّهء او مسلمان شوند 2 طفل كافرى كه به دست مسلمانى اسير گردد ، و پدر يا يكى از اجداد همراه او نباشد ؛ در اين دو مورد پاكى طفل به تابعيّت مشروط به اين است كه طفل در صورت مميِّز بودن ، اظهار كفر ننمايد .
سيستانى : ولى حكم به طهارت در اين مورد مشروط به آن است كه بچّه همراه آن تازه مسلمان و در كفالت او باشد و همچنين كافرى نزديكتر از او همراه آن بچّه نباشد . .
زنجانى : مسأله 216 فرزندان نابالغ كفّار بعد از مسلمان شدن يكى از پدر يا مادر يا جدّ يا جدّهء نزديك پاك مىشوند مگر اين كه مميّز بوده و اظهار كفر كنند .
زنجانى : مسأله 218 آب انگور اگر جوش بيايد و پيش از آن كه دو سوم آن كم شود به جايى بريزند ، بنا بر احتياط بايد آن جا را آب بكشند ؛ ولى ظرفى كه آب انگور در آن جوش مىآيد و چيزهايى كه مانند كفگير براى پختن آب انگور به كار مىرود و در آن قرار دارد ، بعد از كم شدن دو سوم آب انگور پاك مىشود .
مكارم : مسأله 230 فرزندان نابالغ كفّار بعد از ايمان آوردن پدران آنها پاك مىشوند .
< صفحة فارغة > [ مسأله 212 تخته يا سنگى كه روى آن ميت را غسل مىدهند ] < / صفحة فارغة > مسأله 212 تخته يا سنگى كه روى آن ميت را غسل مىدهند و پارچه‌اى كه با آن عورت ميت را مىپوشانند و دست كسى كه او را غسل مىدهد ( 1 ) و همين طور كيسه و صابونى كه با آن شسته مىشود بعد از تمام شدن غسل پاك مىشود . ( 1 ) خوئى ، تبريزى ، سيستانى : تمام اين چيزها كه با ميّت شسته شده است بعد از تمام شدنِ غسل ، پاك مىشود .
اراكى ، گلپايگانى ، مكارم ، بهجت ، صافى ، زنجانى ، نورى : بعد از تمام شدن غسل پاك مىشود ( زنجانى : همچنين پيراهن ميّت ، در جايى كه معمولًا از زير پيراهن غسل داده مىشود ) .
< صفحة فارغة > [ مسأله 213 كسى كه چيزى را با دست خود آب مىكشد ] < / صفحة فارغة > مسأله 213 كسى كه چيزى را با دست خود آب مىكشد ( اگر دست و آن چيز با هم آب كشيده شود ) ( 1 ) بعد از پاك شدن آن چيز دست او هم پاك مىشود . اين مسأله در رسالهء آيات عظام : زنجانى و مكارم نيست ( 1 ) [ قسمت داخل پرانتز در رساله آيات عظام : گلپايگانى ، بهجت و صافى نيست ] خوئى ، تبريزى ، سيستانى : مسأله كسى كه چيزى را آب مىكشد ، بعد از پاك شدن آن چيز دست او هم كه با آن چيز شسته شده پاك مىشود .
< صفحة فارغة > [ مسأله 214 اگر لباس و مانند آن را با آب قليل آب بكشند ] < / صفحة فارغة > مسأله 214 اگر لباس و مانند آن را با آب قليل ، آب بكشند ( 1 ) و به اندازهء معمول فشار دهند تا آبى كه روى آن ريخته‌اند جدا شود ( 2 ) ، آبى كه در آن مىماند پاك است ( 3 ) . ( 1 ) فاضل : اگر لباس و مانند آن را آب بكشند . .

128

نام کتاب : توضيح المسائل مراجع ( فارسي ) نویسنده : سيد محمد حسن بني هاشمي خميني    جلد : 1  صفحه : 128
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست