responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل مراجع ( فارسي ) نویسنده : سيد محمد حسن بني هاشمي خميني    جلد : 1  صفحه : 212


( 1 ) مكارم : بايد غسل كند و نمازهايى را كه يقين دارد با جنابت خوانده قضا نمايد ، ولى آن چه را شكّ دارد لازم نيست . ( 2 ) زنجانى : نمازهايى را كه اطمينان دارد . . ( 3 ) بهجت : نمازهايى را كه يقين يا اطمينان دارد بعد از بيرون آمدن منى خوانده ، قضا يا اعاده كند . [ پايان مسأله ] ( 4 ) خوئى ، تبريزى ، سيستانى ، زنجانى : پيش از . .
چيزهايى كه بر جنب حرام است < صفحة فارغة > [ مسأله 355 پنج چيز بر جنب حرام است ] < / صفحة فارغة > مسأله 355 پنج چيز ( 1 ) بر جنب حرام است : اول : رساندن جايى از بدن به خطَّ قرآن يا به اسم خدا ، و اسامى مباركهء پيامبران و امامان عليهم السلام به احتياط واجب حكم اسم خدا را دارد ( 2 ) . دوم : رفتن در مسجد الحرام ( و مسجد پيغمبرصلى الله عليه و آله و سلم ، ( 3 ) اگر چه از يك در ، داخل و از در ديگر خارج شود . ( 4 ) ) سوم : توقّف در مساجد ديگر ، ولى اگر از يك در داخل و از در ديگر خارج شود يا براى برداشتن چيزى برود مانعى ندارد . و احتياط واجب آن است كه در حرم امامان عليهم السلام هم توقف نكند . ( 5 ) . چهارم : گذاشتن چيزى در مسجد ( 6 ) . پنجم : ( 7 ) خواندن سوره‌اى كه سجدهء واجب دارد و آن چهار سوره است ( 8 ) اول : سورهء سى و دوم قرآن الم تنزيل دوم : سورهء چهل و يكم حم سجده سوم : سورهء پنجاه و سوّم و النجم . چهارم : سوره نود و ششم اقرء ( 9 ) و اگر يك حرف ( 10 ) از اين چهار سوره ( 11 ) را هم بخواند حرام است ( 12 ) . ( 1 ) اراكى : چهار چيز . . ( 2 ) گلپايگانى ، نورى : اول : رساندن جايى از بدن به خطَّ قرآن ، يا به اسم خدا و پيغمبران و ائمه عليهم السلام ( گلپايگانى : و حضرت زهرا عليها السلام ) به طورى كه در وضو گفته شد . .
خوئى ، سيستانى : اول : رساندن جايى از بدن به خط قرآن ، يا به اسم خدا به هر لغت كه باشد و بهتر آن است كه به اسم پيغمبران و امامان عليهم السلام و حضرت زهرا عليها السلام نيز نرساند . .
زنجانى : اول : رساندن جايى از بدن خود به خط قرآن و بنا بر احتياط به اسم خدا و صفات خاصهء او به هر لغت كه باشد مگر پولى كه بر آن نام خدا نوشته شده باشد كه دست زدن به آن اشكال ندارد و احتياط مستحب آن است كه به اسم پيغمبران و امامان و حضرت زهراء عليهم السلام نيز نرساند . .
تبريزى : اول : رساندن جايى از بدن خود به خط قرآن ، يا به اسم خدا ؛ و بهتر است جايى از بدن را به اسم پيامبران و امامان عليهم السلام نيز نرساند . .
بهجت : اول : رساندن جايى از بدن خود به خط قرآن ، يا به اسم خدا و بنا بر احتياط به اسم پيغمبران و امامان و اسم حضرت زهرا عليهم السلام به طورى كه در وضو گفته شد . .
صافى : اول : رساندن جايى از بدن به خط قرآن ، يا به اسم خدا و ساير اسماء و صفات خاصهء خدا ، و بنا بر احتياط رساندن جايى از بدن به نام پيغمبران و ائمه عليهم السلام و حضرت زهرا عليها السلام به طورى كه در وضو گفته شد . .
مكارم : اول : مسّ خط قرآن يا اسم خدا و پيامبران و امامان عليهم السلام بنا بر احتياط واجب همانطور كه در وضو گفته شد . . ( 3 ) زنجانى : دوم : رفتن يا ماندن در مسجد الحرام و مسجد پيغمبر صلى الله عليه و آله و سلم و حرم امامان عليهم السلام . .

212

نام کتاب : توضيح المسائل مراجع ( فارسي ) نویسنده : سيد محمد حسن بني هاشمي خميني    جلد : 1  صفحه : 212
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست