براى او ضرر دارد و از انعقاد حمل جلوگيرى كند ؟ ج : اگر موقت باشد جايز است . س : استفاده از طبل و سنج در دستههاى سينهزنى و زنجير زنى و عزادارى خامس آل عبا شرعا جايز است يا نه ؟ ج : استعمال الات مشتركه در جهت محلله مانعى ندارد . س : بازى با پاسور بدون برد و باخت جايز است يا خير ؟ ج : مفروض سؤال بعيد نيست داخل در عنوان لغو باشد و احوط ترك آن است . س : مردى داراى دو زن است يكى عقيم يكى داراى بچه آيا مىتواند نطفه خود را پس از تركيب با نطفه زن در رحم زن عقيم قرار دهد و بچه منتسب به زن دوم مىشود يا نه ؟ ج : ممكنست گفته شود جزء اخير علت تامه در باره زوجه ثانى عقيم محقق شده و مابقى معد بوده يعنى نطفه زن اولى معد بوده براى دومى پس اولاد ملحق به دومى است لكن مراعات احتياط به رعايت علم اجمالى ترك نشود و اجراء حكم امومت هر دو از باب علم اجمالى ترك نشود و انتساب به پدر مسلم است و اصل اين عمل جايز است . س : دست زدن و كف زدن در مجالس جشن و سخنرانى چه حكمى دارد ؟ ج : اگر دست زدن براى تشويق امر مشروع باشد ظاهرا اشكال ندارد . س : رقصيدن زن در مجالس زنانه يا مردانه و يا مرد در مجالس مردانه يا زنانه چه حكمى دارد و همچنين زن براى شوهر ؟ ج : احوط ترك اين امور است . س : غنا در مجالس عروسى از حرمت غنا استثناء شده و جايز است يا خير ؟ ج : احوط ترك است . س : دست زدن و كف زدن در مجالس جشن و سخنرانى جايز است يا نه ؟ ج : بعيد نيست كه اگر معنون به عنوان عقلائى باشد مانعى نداشته باشد و همراه با محرمات ديگر نباشد .