ج : در صورت منع از كفو شرعى و عرفى رضايت و اذن او ساقط مىشود . س : زن شوهردارى كه وطى به شبهه نموده در زمان عده براى شوهر وطى جايز نيست آيا ساير استمتاعات جايز است ؟ ج : بله اقوى جواز است گرچه احوط ترك است . س : نطفه مرد را پس از فوت به زن او تزريق مىكنند بچهاى كه پيدا مىشود ملحق به پدر مىشود و از او ارث مىبرد يا نه ؟ ج : بعيد نيست بگوييم آيه ( يوصيكم الله في اولادكم ) از ولدى كه پس از فوت نطفهاش منعقد مىشود منصرف باشد و نسبت بمادر دارد . س : مردى زنى را عقد كرده و قبل از دخول فوت مىكند آيا مهر او تمام است يا نصف مىشود ؟ ج : مهريه تمام است كما هو المشهور . س : در عده رجعيه فرد عيال قبلى خود را متعه مىكند آيا متعه صحيح است يا رجوع محسوب مىشود ؟ ج : نكاح در عده غير موجب حرمت ابدى است و در عده خود جايز است اگر غير رجعى باشد ، اما در عده رجعى باطل است چه دائم و چه منقطع چون مطلقه رجعيه به منزله زوجه است والزوج لا يزوج . س : زنى با مردى ازدواج كرده بعدا معلوم شده كه على اللهى است و از او صاحب دو فرزند پسر و دختر شده پس از مراجعه به دادگاه پسر را به پدر و دختر را تا هفت سال تحت حضانت مادر قرار دادهاند . آيا مادر مىتواند دختر را پس از هفت سال نگه دارد تا عقيده او منحرف نشود ؟ ج : ازدواج با على اللهى باطل است چه مرتد فطرى باشد و چه ملى و اولاد ملحق به پدر نمىشود چون غالى است و زانى ولى به مادر ملحق مىشود چون شبهه است . س : هر گاه يكى از زوجين قبل از دخول فوت كند آيا تمام مهر را بايد به زن داد يا نصف مىشود ؟