شرط دوم مسأله 809 - لباس نمازگزار بايد مباح باشد و كسى كه مىداند پوشيدن لباس غصبى حرام است ، اگر عمدا در لباس غصبى يا در لباسى كه نخ يا دگمه يا چيز ديگر آن غصبى است نماز بخواند ، بايد آن نماز را با لباس غير غصبى اعاده نمايد . مسأله 810 - كسى كه مىداند پوشيدن لباس غصبى حرام است ، ولى نمىداند نماز را باطل مىكند ، اگر عمدا با لباس غصبى نماز بخواند بايد آن نماز را با لباس غير غصبى بخواند . مسأله 811 - اگر نداند يا فراموش كند كه لباس او غصبى است و با آن نماز بخواند نمازش صحيح است . مسأله 812 - اگر نداند يا فراموش كند كه لباس او غصبى است و در بين نماز بفهمد ، چنانچه چيز ديگرى عورت او را پوشانده است و مىتواند فورا يا بدون اين كه موالات يعنى پى در پى بودن نماز به هم بخورد ، لباس غصبى را بيرون آورد ، بايد آن را بيرون آورد و نمازش صحيح است و اگر چيز ديگر عورت او را نپوشانده يا نمىتواند لباس غصبى را فورا بيرون آورد ، يا اگر بيرون آورد پى در پى بودن نماز به هم مىخورد در صورتى كه به مفدار يك ركعت هم وقت داشته باشد بايد نماز را بشكند و با لباس غير غصبى نماز بخواند و اگر به اين مقدار وقت ندارد ، بايد در حال نماز لباس را بيرون آورد و به دستور نماز برهنگان نماز را تمام نمايد . مسأله 813 - اگر كسى براى حفظ جانش با لباس غصبى نماز بخواند ، نمازش صحيح است ، اما اگر براى اين كه دزد لباس غصبى را نبرد و خودش آن را غصب كرده باشد ، نمازش اشكال دارد . مسأله 814 - اگر با عين پولى كه خمس يا زكات آن را نداده لباس بخرد ، نماز خواندن در آن ، حكم لباس عصبى را دارد .