responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ محمد تقي بهجت    جلد : 1  صفحه : 391


( 1967 ) بايد بچه در بين يك شبانه روز غذا يا شير زن ديگر را نخورد ، ولى اگر كمى غذا بخورد كه نگويند در بين دفعات شير خوردن ، غذا خورده اشكال ندارد ، و نيز پانزده مرتبه را از شير يك زن بخورد و در بين پانزده مرتبه ، شير زن ديگر را نخورد و در هر دفعه بدون فاصله شير بخورد ، ولى اگر در بين شير خوردن نفس تازه كند يا كمى صبر كند ، به طورى كه از وقتى كه پستان در دهان مىگيرد تا وقتى كه سير مىشود يك دفعه حساب شود ، اشكال ندارد .
( 1968 ) اگر زنى بچه اى را شير داد كه شير از شوهر اولش بود ولى هنوز ده مرتبه نشده ، مثلا بعد از طلاق از شوهر اول و تمام شدن عده با كسى ازدواج نمود و از او آبستن و داراى شير شد ، اگر بقيه شير را از اين شير دوم به بچه بدهد ، موجب محرم شدن نمىشود .
( 1969 ) اگر زن از شير شوهر خود بچه اى را شير دهد ، بعد شوهر ديگرى اختيار كند و از شير آن شوهر هم بچه ديگرى را شير دهد ، آن دو بچه به يكديگر محرم نمىشوند .
( 1970 ) اگر زن از شير يك شوهر چندين بچه را شير دهد ، همه آنان به يكديگر و به شوهر و به زنى كه آنان را شير داده محرم مىشوند .
( 1971 ) اگر كسى چند زن داشته باشد و هر كدام آنان با شرايطى كه گفته شد بچه اى را شير دهند ، همه آن بچه ها به يكديگر و به آن مرد و به همه آن زن ها محرم مىشوند .
( 1972 ) اگر كسى دو زن شيرده داشته باشد و يكى از آنان بچه اى را مثلا هشت مرتبه و ديگرى هفت مرتبه شير بدهد ، آن بچه به كسى محرم نمىشود .
( 1973 ) اگر زنى از شير يك شوهر ، پسر و دخترى را شير كامل بدهد ، خواهر و برادر آن دختر به خواهر و برادر آن پسر محرم نمىشوند .
( 1974 ) زنى كه برادر انسان را شير داده ، به او محرم نمىشود .
( 1975 ) انسان نمىتواند با دو خواهر ، اگر چه رضاعى باشند ، يعنى به واسطه شير خوردن ، خواهر يكديگر شده باشند ازدواج كند ، و چنانچه دو زن را عقد كند و بعد بفهمد خواهر بوده اند ، در صورتى كه عقد آنان در يك وقت بوده ، هر دو باطل

391

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ محمد تقي بهجت    جلد : 1  صفحه : 391
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست