قليله يا كثيره است ، بايد به نحوى عمل كند كه يقين به برائت ذمه ، حاصل كند پس در شك ميان قليله و متوسطه يا متوسطه و كثيره ، عمل بوظيفه هر دو نمايد و در شك بين هر سه قسم ، عمل بوظيفه هر سه قسم نمايد ولى اگر بداند سابقا كدام يك از آن سه قسم بوده ، بايد بوظيفه همان قسم رفتار نمايد . مسأله 413 - اگر خون استحاضه در باطن باشد و از محل خارج نشده باشد ، وضو و غسل باطل نمىشود . و اگر بيرون بيايد هر چند كم باشد يا از محل خود خارج شده و به محلى رسيده باشد كه اگر پنبه داخل كند ، آلوده به خون مىشود ، بايد به وظايفى كه گفته شد ، عمل كند . مسأله 414 - مستحاضه اگر بعد از نماز ، خود را وارسى كند و خون نبيند اگر چه بداند دوباره خون مىآيد ، با وضوئى كه دارد مىتواند نماز بخواند . مسأله 415 - مستحاضه تا وقتى اطمينان دارد خون بيرون نمىآيد ، مىتواند خواندن نماز را تأخير بيندازد . مسأله 416 - اگر مستحاضه بداند كه پيش از گذشتن وقت نماز ، به كلى پاك مىشود يا به اندازه خواندن نماز خون بند مىآيد ، بايد صبر كند و نماز را در وقتى كه پاك است ، بخواند . مسأله 417 - اگر بعد از وضو و غسل ، خون در ظاهر قطع شود و مستحاضه بداند كه اگر نماز را تأخير بيندازد ، به مقدارى كه وضو و غسل و نماز را بجا آورد به كلى پاك مىشود ، بايد نماز را تأخير بيندازد و موقعى كه به كلى پاك شد ، دوباره وضو و غسل را بجا آورد و نماز را بخواند . و اگر وقت نماز تنك شد ، لازم نيست وضو و غسل را دوباره بجا آورد ، بلكه اگر وقت تيمم دارد ، بجاى هر يك از وضو و غسل تيمم كند و براى نمازهاى