آنها اشكال ندارد ولى اگر بقدرى از هم دور باشند كه هر كدام يك زخم حساب شود ، هر كدام كه خوب شد ، بايد براى نماز ، بدن و لباس را از خون آن آب بكشد اگر مجموع زيادتر از درهم باشد . مسأله 863 - اگر سر سوزنى خون حيض ، يا نفاس ، يا استحاضه ، يا خون سگ يا خوك يا كافر ، يا مردار ، يا حيوان حرام گوشت در بدن ، يا لباس نماز گزار باشد نماز او باطل است . ولى خونهاى ديگر مثل خون بدن انسان يا خون حيوان حلال گوشت اگر چه در چند جاى بدن و لباس باشد در صورتى كه روى هم كمتر از درهم باشد ، ( كه تقريبا به اندازه يك اشرفى مىشود ) نماز خواندن با آن اشكال ندارد . مسأله 864 - خونى كه به لباس بى آستر بريزد و به پشت آن برسد ، يك خون حساب مىشود ولى اگر پشت آن ، جدا خونى شود و بواسطه اتصال يك خون حساب نشود ، بايد هر كدام را جدا حساب نمود پس اگر خونى كه در پشت و روى لباس است روى هم كمتر از درهم باشد ، نماز با آن صحيح و اگر بيشتر باشد ، نماز با آن باطل است . مسأله 865 - اگر خون ، روى لباسى كه آستر دارد بريزد و به آستر آن برسد و يا به آستر بريزد و روى لباس خونى شود ، بايد هر كدام را جدا حساب نمود ، پس اگر خون روى لباس و آستر ، كمتر از درهم باشد ، نماز با آن صحيح و اگر بيشتر باشد نماز با آن باطل است . مسأله 866 - اگر خون بدن يا لباس كمتر از درهم باشد و رطوبتى به آن برسد در صورتى كه خون و رطوبتى كه به آن رسيده به اندازه درهم يا بيشتر شود و اطراف را آلوده كند ، نماز با آن باطل است بلكه اگر رطوبت و خون به اندازه درهم ، هم نشود و اطراف را هم آلوده نكند ، نماز خواندن با آن اشكال دارد مگر آن كه آب در خون مستهلك شود .