غصبى را بيرون آورد ، بايد آن را بيرون آورد و نمازش صحيح است ولى در صورت نسيان اگر خودش لباس را غصب كرده باشد گذشت كه بنابر احتياط واجب لازم نماز را اعاده كند و اگر چيز ديگرى عورت او را نپوشانده ، يا نمىتواند لباس غصبى را فورا بيرون آورد ، يا اگر بيرون آورد پى در پى بودن نماز بهم مىخورد در صورتى كه به مقدار يك ركعت هم وقت داشته باشد ، بايد نماز را رها كند و با لباس غير غصبى نماز بخواند و اگر به اين مقدار وقت ندارد ، بايد در حال نماز لباس را بيرون آورد و به دستور نماز برهنگان نماز را تمام نمايد . مسأله 827 - اگر كسى براى حفظ جانش با لباس غصبى نماز بخواند ، يا مثلا براى اين كه دزد لباس غصبى را نبرد با آن نماز بخواند ، نمازش صحيح است . مسأله 828 - اگر با عين پولى كه خمس يا زكات آن را نداده لباس بخرد چنانچه در حال نماز به غصب بودن آن ملتفت باشد نماز خواندن در آن لباس باطل است و در صورت عدم التفات نماز صحيح است و اگر جاهل مقصر به حكم مسأله است بنابر احتياط واجب لازم بايد نماز را اعاده كند . شرط سوم مسأله 829 - لباس نماز گزار بايد از اجزاء حيوان مرده اى كه خون جهنده دارد يعنى ، حيوانى كه اگر رگش را ببرند خون از آن جستن مىكند ، نباشد ، بلكه اگر از حيوان مردهاى كه مانند ماهى و مار خون جهنده ندارد لباس تهيه كنند ، احتياط واجب آنست كه با آن نماز نخواند . مسأله 830 - هر گاه چيزى از مردار مانند گوشت و پوست آن كه روح داشته همراه نماز گزار باشد ، اگر چه لباس او نباشد نمازش باطل است . مسأله 831 - اگر چيزى از مردار حلال گوشت مانند مو و پشم كه روح