responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ المنتظري    جلد : 1  صفحه : 576


حد مساحقه

حد قوادى

مسائل متفرقه امور جنسى

حد نزديكى با چهار پايان

عمل انجام شده ولى دخول واقع نشده باشد ، هر كدام را يكصد ضربه شلاق مىزنند .
" مسأله 3173 " راه ثابت شدن لواط همان است كه در زنا گذشت ( چهار مرتبه اقرار يا شهادت چهار مرد عادل ) ، و ثابت شدن آن به شهادت سه مرد و دو زن نيز خالى از وجه نيست ، هر چند خلاف احتياط مىباشد .
" مسأله 3174 " اگر لواط كننده يا لواط دهنده پيش از اقرار يا اقامه بينه توبه نمايد حد بر او جارى نمىشود ، و اگر بعد از اقرار توبه كند امام مسلمين مىتواند او را از كيفر دادن عفو نمايد ، ولى توبه او بعد از اقامه بينه در ساقط شدن حد اثرى ندارد و حد بر او جارى مىشود .
حد مساحقه :
" مسأله 3175 " اگر دو زن بالغ و عاقل و آزاد در حال اختيار با يكديگر مساحقه كنند - يعنى عمل جنسى انجام دهند - كيفر هر يك از آنان يكصد تازيانه است ، خواه همسر داشته باشند يا نه . هر چند نسبت به زن محصنه جواز سنگسار نمودن خالى از وجه نيست ، ولى احوط ترك است . و راه ثابت شدن مساحقه همان است كه در لواط گفته شد .
حد قوادى :
" مسأله 3176 " اگر كسى مرد و زنى را براى زنا يا مرد و پسرى را براى لواط به هم برساند كيفر او هفتاد و پنج تازيانه است ، خواه واسطه مرد باشد يا زن . ولى در مورد مرد اگر مرتبه دومش باشد علاوه بر تازيانه او را از شهرش نيز تبعيد مىكنند ، و محل و مقدار تبعيد موكول به نظر حاكم شرع است .
" مسأله 3177 " جارى شدن حد قوادى در صورتى است كه شخص واسطه بالغ و عاقل باشد و دو مرد عادل به عمل او شهادت دهند و يا خود او از روى قصد و اختيار به عمل خويش اقرار نمايد ، و بنابر احتياط اقرار او دو مرتبه در نزد حاكم شرع باشد .
مسائل متفرقه امور جنسى :
" مسأله 3178 " اگر مرد و زن اجنبى يا دو زن و يا دو مرد به صورت برهنه با هم باشند ، حاكم شرع آنان را با تازيانه تعزير مىكند ، و مىتواند تا نود و نه تازيانه به هر يك از آنان بزند ، بلكه احوط است .
" مسأله 3179 " اگر زنا يا لواط و يا مساحقه تكرار شده باشد بيش از يك حد جارى

576

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ المنتظري    جلد : 1  صفحه : 576
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست