responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ المنتظري    جلد : 1  صفحه : 479


هر چند نزديكى نكرده باشد - ديگر نمىتواند با زنى كه آن دختر را شير كامل داده ازدواج نمايد .
" مسأله 2683 " با دخترى كه مادر يا مادر بزرگ انسان او را شير كامل داده نمىتوان ازدواج كرد ، همچنين است دخترى كه زن پدر انسان از شير پدر انسان آن دختر را شير داده باشد . و چنانچه انسان دختر شيرخوارى را براى خود عقد كند ، بعد مادر يا مادر بزرگ يا زن پدر او از شير همان پدر ، آن دختر را شير دهد عقد باطل مىشود .
" مسأله 2684 " با دخترى كه خواهر يا زن برادر انسان از شير برادرش او را شير كامل داده نمىتوان ازدواج كرد ، همچنين است اگر خواهر زاده يا برادر زاده يا نوه خواهر يا نوه برادر انسان آن دختر را شير داده باشد .
" مسأله 2685 " اگر زن از شير شوهر خود كودكى را شير دهد و بعد از آن شوهر ديگرى كند و از شير شوهر دوم كودك ديگرى را شير دهد ، آن دو كودك به يكديگر محرم نمىشوند ، اگر چه بهتر است با هم ازدواج نكنند و نگاه محرمانه به يكديگر ننمايند .
" مسأله 2686 " اگر زن از شير يك شوهر چندين كودك را شير دهد همه آنان به يكديگر و به شوهر و به زنى كه آنان را شير داده محرم مىشوند ، همچنين اگر كسى چند زن داشته باشد و هر كدام آنان با شرايطى كه مىآيد كودكى را شير دهند همه آنها به يكديگر و به آن مرد و به همه آن زنها محرم مىشوند .
" مسأله 2687 " اگر زنى از شير يك شوهر پسر و دخترى را به طور كامل شير دهد ، خواهر و برادر آن دختر به خواهر و برادر آن پسر محرم نمىشوند ، هر چند احتياط مستحب آن است كه با يكديگر ازدواج نكنند .
" مسأله 2688 " اگر زن از شير شوهر خود يكى از اين افراد را شير دهد شوهرش بر او حرام نمىشود ولى بهتر است احتياط نمايند :
1 - برادر و خواهر خود 2 - عمو و عمه و دايى و خاله خود 3 - اولاد عمو و دايى خود 4 - برادر زاده خود 5 - برادر يا خواهر شوهر خود 6 - خواهر زاده يا خواهر زاده شوهر خود 7 - عمو و عمه و دايى و خاله شوهر خود 8 - نوه زن ديگر شوهر خود .
" مسأله 2689 " زنى كه برادر كسى را شير داده به او محرم نمىشود ، اگر چه احتياط مستحب آن است كه با او ازدواج نكند .
" مسأله 2690 " اگر زنى دختر عمه يا دختر خاله كسى را شير دهد به او محرم نمىشود ، ولى احتياط مستحب آن است كه از ازدواج با او خود دارى نمايد .

479

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ المنتظري    جلد : 1  صفحه : 479
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست