responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ المنتظري    جلد : 1  صفحه : 196


بايد بنا را بر ركعت چهارم گذاشته نماز را تمام كند و پس از سلام نماز بلا فاصله دو ركعت نماز احتياط ايستاده بخواند .
3 - پس از سر برداشتن از سجده دوم شك كند دو ركعت خوانده يا سه ركعت و يا چهار ركعت ، كه بايد بنا را بر ركعت چهارم گذاشته نماز را تمام كند ، و پس از سلام نماز بلا فاصله دو ركعت نماز احتياط ايستاده و سپس دو ركعت نماز احتياط نشسته بخواند .
و اگر پس از پايان ذكر سجده دوم و پيش از سر برداشتن از سجده دوم يكى از اين سه شك پيش آيد ، بنابر احتياط واجب به همين دستور عمل نموده و نماز را نيز دوباره بخواند .
4 - پس از سر برداشتن از سجده دوم شك كند چهار ركعت خوانده يا پنج ركعت ، كه بايد بنا را بر ركعت چهارم بگذارد و نماز را تمام كند و پس از نماز بلا فاصله دو سجده سهو انجام دهد ، ولى اگر پس از سجده اول يا پيش از سر برداشتن از سجده دوم اين شك براى او پيش آيد ، بايد بنابر احتياط واجب به همين دستور عمل نمايد و نماز را نيز دوباره بخواند .
5 - شك كند سه ركعت خوانده يا چهار ركعت ، كه در هر جاى نماز باشد بايد بنا را بر ركعت چهارم گذاشته و نماز را تمام كند ، و پس از آن بلا فاصله يك ركعت نماز احتياط ايستاده يا دو ركعت نشسته بجا آورد ، گرچه بهتر است دو ركعت نشسته را بخواند .
6 - در حال ايستاده شك كند در ركعت چهارم است يا پنجم ، كه بايد بنشيند و نماز را با تشهد و سلام به پايان برد و سپس دستور شك بين سه و چهار را انجام دهد ، و بنابر احتياط دو سجده سهو براى ايستادن و دو سجده سهو هم براى ذكرهاى بى جا انجام دهد .
7 - در حال ايستاده شك كند در ركعت سوم است يا پنجم ، كه بايد بنشيند و نماز را با تشهد و سلام به پايان برد و سپس دو ركعت نماز احتياط ايستاده بجا آورد ، و بنابر احتياط دو سجده سهو براى ايستادن و دو سجده سهو هم براى ذكرهاى بى جا انجام دهد .
8 - در حال ايستاده شك كند در ركعت سوم است يا چهارم يا پنجم ، كه بايد بنشيند و نماز را با تشهد و سلام به پايان برد ، و پس از نماز بلا فاصله دو ركعت نماز احتياط ايستاده و دو ركعت هم نشسته بجا آورد ، و بنابر احتياط دو سجده سهو براى ايستادن و دو سجده سهو براى ذكرهاى بى جا انجام دهد .
9 - در حال ايستاده شك كند در ركعت پنجم است يا ششم ، كه بايد بنشيند و نماز را با تشهد و سلام به پايان برد وبلا فاصله دو سجده سهو بجا آورد ، و بنابر احتياط دو سجده سهو


دستور سجده سهو در مسأله " 1084 " آمده است .

196

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ المنتظري    جلد : 1  صفحه : 196
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست