responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ المنتظري    جلد : 1  صفحه : 85


او هفت روز باشد ، بايد هفت روز اول ماه را حيض و بقيه را استحاضه قرار دهد .
" مسأله 438 " زنى كه عادت وقتيه دارد و بيشتر از ده روز خون مىبيند ، چنانچه خويشاوند ندارد يا شماره عادت آنان يكسان نيست ، بايد بنابر احتياط در هر ماهى كه خون مىبيند تا هفت روز را حيض و بقيه را استحاضه قرار دهد .
3 - صاحب عادت عدديه :
" مسأله 439 " زنانى كه عادت عدديه دارند سه دسته اند :
الف - زنى كه شماره روزهاى حيض او در دو ماه پياپى يكسان باشد ولى وقت خون ديدن او در دو ماه يكى نباشد ، كه در اين صورت هر چند روزى كه خون ديده عادت او مىشود ، مثلا اگر ماه اول از روز اول تا پنجم ، و ماه دوم از يازدهم تا پانزدهم خون ببيند عادت او پنج روز مىشود .
ب - زنى كه از خون پاك نمىشود ولى چند ماه پشت سر هم چند روز از خونى كه مىبيند نشانه حيض و بقيه نشانه استحاضه را دارد ، و شماره روزهايى كه خون نشانه حيض دارد در هر چند ماه به يك اندازه است ولى وقت آن يكى نيست ، كه در اين صورت هر چند روزى كه خون او نشانه حيض دارد عادت او مىشود . مثلا اگر يك ماه از اول ماه تا پنجم ، و ماه بعد از يازدهم تا پانزدهم ، و ماه سوم از بيست و يكم تا بيست و پنجم خون او نشانه حيض و بقيه نشانه استحاضه را داشته باشد ، شماره روزهاى عادت او پنج روز مىشود .
ج - زنى كه دو ماه پشت سر هم سه روز يا بيشتر خون ببيند و يك روز يا بيشتر پاك شود و بار ديگر خون ببيند و وقت ديدن خون در ماه اول با ماه دوم فرق داشته باشد ولى به گونه اى باشد كه مجموع روزهايى كه خون ديده و روزهايى كه در وسط پاك بوده از ده روز بيشتر نشود و شماره روزهاى آن در هر دو ماه به يك اندازه باشد ، كه در اين صورت تمام روزهايى كه خون ديده با روزهاى وسط كه پاك بوده عادت حيض او مىشود ، و لازم نيست روزهايى كه در وسط پاك بوده در هر دو ماه به يك اندازه باشد . مثلا اگر ماه اول از روز اول ماه تا سوم خون ببيند و دو روز پاك شود و دوباره سه روز خون ببيند ، و ماه دوم از يازدهم تا سيزدهم خون ببيند و دو روز يا بيشتر يا كمتر پاك شود و دوباره خون ببيند و روى هم از هشت روز بيشتر نشود ، عادت او هشت روز مىشود .
" مسأله 440 " زنانى كه عادت عدديه دارند و سه روز يا بيشتر خون مىبينند سه دسته اند :
دسته اول - زنانى كه خون آنها در تمام مدت نشانه خون حيض ندارد ، اين افراد بنابر احتياط به وظيفه مستحاضه عمل نموده و كارهايى را كه بر حائض حرام است ترك كنند

85

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : الشيخ المنتظري    جلد : 1  صفحه : 85
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست