responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد محمد الروحاني    جلد : 1  صفحه : 260


محمدا وآل محمد وان تخرجني من كل سوء أخرجت منه محمدا وآل محمد صلواتك عليه وعليهم اللهم إني أسألك خير ما سألك به عبادك الصالحون واعوذ بك مما استعاذ منه عبادك المخلصون " .
( مسأله 1514 ) در زمان غائب بودن امام ( عليه السلام ) مستحب است بعد از نماز عيد فطر و قربان دو خطبه بخواند و بين آن دو كمي بنشيند و بهتر است كه در خطبه عيد فطر احكام زكات فطره و در خطبه عيد قربان احكام قرباني را بگويند .
( مسأله 1515 ) نماز عيد سوره مخصوصى ندارد ولى بهتر است كه در ركعت أول آن سوره شمس " سوره 91 " و در ركعت دوم سوره غاشيه " سوره 88 " را بخوانند يا در ركعت أول سوره سبح اسم " سوره 87 " و در ركعت دوم سوره شمس را بخواند .
( مسأله 1516 ) مستحب است نماز عيد را در صحرا بخوانند ولى در مكة مستحب است در مسجد الحرام خوانده شود .
( مسأله 1517 ) مستحب است پياده و پا برهنه و با وقار به نماز عيد بروند و پيش از نماز غسل كنند و عمامه سفيدى بر سر بگذارند .
( مسأله 1518 ) مستحب است در نماز عيد بر زمين سجده كنند و در حال گفتن تكبيرها دستها را بلند كنند و كسى كه نماز عيد مىخواند اگر امام جماعت است يا فرادى نماز مىخواند نماز را بلند بخواند .
( مسأله 1519 ) بعد از نماز مغرب و عشاء شب عيد فطر و بعد از نماز صبح آن و بعد از نماز عيد فطر مستحب است أين تكبيرها را بگويد " الله أكبر الله أكبر لا إله الا الله والله أكبر الله أكبر و لله الحمد الله أكبر على ما هدانا " .
( مسأله 1520 ) مستحب است انسان در عيد قربان بعد از ده نماز كه أول آنها نماز ظهر روز عيد و آخر آنها نماز صبح روز دوازدهم است تكبيرهائى را كه در مسأله پيش گفته شد بگويد و بعد از آن بگويد " الله أكبر على ما رزقنا من بهيمة الا نعام والحمد لله على ما ابلانا " . ولى اگر عيد قربان را در منى بأشد مستحب است بعد از پانزده نماز كه أول آنها نماز ظهر روز عيد و آخر آنها نماز صبح روز سيزدهم ذي حجه است أين

260

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد محمد الروحاني    جلد : 1  صفحه : 260
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست