responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 91


حرام مىباشد و اگر شوهرش با او نزديكى كند ، احتياط مستحب آنست بدستورى كه در احكام حيض گفته شد كفاره بدهد .
مسأله 521 - وقتى از خون نفاس پاك شد ، بايد غسل كند و عبادتهاى خود را بجا آورد و اگر دوباره خون ببيند چنانچه روزهائى كه خون ديده با روزهائى كه در وسط پاك بوده ، روى هم ده روز يا كمتر از ده روز باشد ، بنابر احتياط واجب روزهائى را كه خون ديده نفاس قرار دهد و در روزهائى كه در بين پاك بوده آنچه را بر نفساء حرام است ترك كند و عبادتهاى خود را بجا آورد .
مسأله 522 - اگر از خون نفاس پاك شود و احتمال دهد كه در باطن خون هست ، بايد مقدارى پنبه داخل فرج نمايد و كمى صبر كند كه اگر پاك است ، براى عبادتهاى خود غسل كند .
مسأله 523 - اگر خون نفاس از ده روز بگذرد ، چنانچه در حيض عادت دارد ، به اندازه روزهاى عادت او نفاس و بقيه ، استحاضه است . و اگر عادت ندارد ، تا ده روز نفاس و بقيه ، استحاضه مىباشد . و احتياط مستحب آنست كه كسى كه عادت دارد از روز بعد از عادت و كسى كه عادت ندارد ، بعد از روز دهم تا روز هيجدهم زايمان ، كارهاى استحاضه را بجا آورد و كارهائى را كه بر نفساء حرام است ترك كند .
مسأله 524 - زنى كه عادت حيضش كمتر از ده روز است ، اگر بعد از زايمان بيشتر از روزهاى عادتش خون ببيند ، بايد به اندازه روزهاى عادت را نفاس قرار دهد و بعد از آن بنابر احتياط واجب تا دو روز عبادت را ترك نمايد و بعد از دو روز تا روز دهم ، كارهاى استحاضه را بجا آورد و كارهائى را كه بر نفساء حرام است ترك نمايد و اگر از ده روز بگذرد . استحاضه است و بايد روزهاى بعد از عادت تا روز دهم ، را هم استحاضه قرار دهد و عبادتهائى را كه در آن روزها بجا نياورده قضا نمايد . مثلا زنى كه عادت او شش روز بوده اگر بيشتر از شش روز خون ببيند بايد شش روز را نفاس قرار دهد و بنابر احتياط واجب در روز هفتم و هشتم عبادت را ترك كند و در روز نهم و دهم كارهاى استحاضه را بجا آورد و كارهائى را كه بر نفساء حرام است ،

91

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 91
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست