responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 473


مسأله 2771 - اگر وارث ميت يك دائى يا يك خاله و يك عمو يا يك عمه باشد مال را سه قسمت مىكنند ، يك قسمت را دائى يا خاله و بقيه را عمو يا عمه مىبرد .
مسأله 2772 - اگر وارث ميت يك دائى يا يك خاله و عمو و عمه باشد ، چنانچه عمو و عمه پدر و مادرى يا پدرى باشند ، مال را سه قسمت مىكنند ، يك قسمت را دائى يا خاله مىبرد و از بقيه دو قسمت به عمو و يك قسمت به عمه مىدهند ، بنابر اين اگر مال را نه قسمت كنند ، سه قسمت آن را به دائى يا خاله و چهار قسمت را به عمو و دو قسمت را به عمه مىدهند .
مسأله 2773 - اگر وارث ميت يك دائى يا يك خاله و يك عمو يا يك عمه مادرى و عمو و عمه پدر و مادرى يا پدرى باشد ، مال را سه قسمت مىكنند يك قسمت آن را به دائى يا خاله مىدهند و دو قسمت باقيمانده را شش قسمت مىكنند ، يك قسمت را به عمو يا عمه مادرى و بقيه را به عمو و عمه پدر و مادرى يا پدرى مىدهند و عمو دو برابر عمه مىبرد . بنابر اين اگر مال را نه قسمت كنند ، سه قسمت را به دائى يا خاله و يك قسمت را به عمو يا عمه مادرى و پنج قسمت ديگر را به عمو و عمه پدر و مادرى يا پدرى مىدهند .
مسأله 2774 - اگر وارث ميت يك دائى يا يك خاله و عمو و عمه مادرى و عمو و عمه پدر و مادرى يا پدرى باشد ، مال را سه قسمت مىكنند يك قسمت را دائى يا خاله مىبرد و دو قسمت باقيمانده را سه سهم مىكنند ، يك سهم آن را بطور مساوى بين عمو و عمه مادرى قسمت مىكنند و دو سهم ديگر را بين عمو و عمه پدر و مادرى يا پدرى قسمت مىنمايند و عمود و برابر عمه مىبرد . بنابر اين اگر مال را نه قسمت كنند ، سه قسمت آن سهم خاله يا دائى و دو قسمت سهم عمو و عمه مادرى و چهار قسمت سهم عمو و عمه پدر و مادرى يا پدرى مىباشد .
مسأله 2775 - اگر وارث ميت چند دائى و چند خاله باشد كه همه پدر و مادرى يا پدرى يا مادرى باشند و عمو و عمه هم داشته باشد ، مال سه سهم مىشود ، دو سهم آن را بدستورى كه در مسأله پيش گفته شد ، عمو و عمه بين خودشان قسمت

473

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 473
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست