responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 454


مسأله 2666 - اگر نذر كند كه در هر هفته روز معينى مثلا روز جمعه را روزه بگيرد چنانچه يكى از جمعه‌ها عيد فطر يا قربان باشد يا در روز جمعه عذر ديگرى مانند حيض براى او پيدا شود ، بايد آن روز را روزه نگيرد و بايد قضاى آن را بجا آورد .
مسأله 2667 - اگر نذر كند كه مقدار معينى صدقه بدهد ، چنانچه پيش از دادن صدقه بميرد ، بايد آن مقدار را از مال او صدقه بدهند .
مسأله 2668 - اگر نذر كند كه به فقير معينى صدقه بدهد ، نمىتواند آن را به فقير ديگر بدهد و اگر آن فقير بميرد ، بنابر احتياط بايد به ورثه او بدهد .
مسأله 2669 - اگر نذر كند كه به زيارت يكى از ائمه عليهم السلام مثلا به زيارت حضرت أبا عبد الله عليه السلام مشرف شود ، چنانچه به زيارت امام ديگر برود كافى نيست و اگر بواسطه عذرى نتواند آن امام را زيارت كند ، چيزى بر او واجب نيست .
مسأله 2670 - كسى كه نذر كرده زيارت برود و غسل زيارت و نماز آن را نذر نكرده ، لازم نيست آنها را بجا آورد .
مسأله 2671 - اگر براى حرم يكى از ائمه عليهم السلام يا امامزاده‌گان چيزى نذر كند ، بايد آن را در تعمير و روشنائى و فرش حرم و مانند اينها مصرف كند ، يا به زوار و خدام آنان بدهد .
مسأله 2672 - اگر براى خود امام عليه السلام چيزى نذر كند ، چنانچه مصرف معينى را قصد كرده ، بايد به همان مصرف برساند و اگر مصرف معينى را قصد نكرده بايد به فقراء و زوار بدهد ، يا مسجد و مانند آن بسازد ، و ثواب آن را هديه آن امام نمايد ، و همچنين است اگر چيزى را براى امامزاده‌اى نذر كند .
مسأله 2673 - گوسفندى را كه براى صدقه ، يا براى يكى از ائمه عليهم السلام نذر كرده‌اند ، اگر پيش از آن كه به مصرف نذر برسد شير بدهد و يا بچه بياورد ، مال كسى است كه آن را نذر كرده ولى پشم گوسفند و مقدارى كه چاق مىشود جزء نذر است .
مسأله 2674 - هر گاه نذر كند كه اگر مريض او خوب شود ، يا مسافر او بيايد ، عملى را انجام دهد ، چنانچه معلوم شود كه پيش از نذر كردن مريض خوب

454

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 454
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست