responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 417


شد ، شير دهد ، آن بچه به اين عده محرم مىشود : اول - خود زن و آن را مادر رضاعى مىگويند . دوم - شوهر زن كه شير مال او است و او را پدر رضاعى مىگويند . سوم - پدر و مادر آن زن هر چه بالا روند ، اگر چه پدر و مادر رضاعى او باشند .
چهارم - بچه‌هائى كه از آن زن به دنيا آمده‌اند ، يا به دنيا مىآيند . پنجم بچه‌هاى اولاد آن زن هر چه پائين روند ، چه از اولاد او به دنيا آمده ، يا اولاد او آن بچه‌ها را شير داده باشند .
ششم - خواهر و برادر آن زن اگر چه رضاعى باشند .
هفتم - عمو و عمه آن زن اگر چه رضاعى باشند .
هشتم - دائى و خاله آن زن اگر چه رضاعى باشند . نهم - اولاد شوهر آن زن كه شير مال آن شوهر است ، هر چه پائين روند ، اگر چه اولاد رضاعى او باشند . دهم - پدر و مادر شوهر آن زن كه شير مال آن شوهر است ، هر چه بالا روند . يازدهم - خواهر و برادر شوهرى كه شير مال او است اگر چه خواهر و برادر رضاعى او باشند . دوازدهم - عمو و عمه و دائى و خاله مادر و شوهرى كه شير مال او است هر چه بالا روند ، اگر چه رضاعى باشند . و نيز عده ديگرى هم كه در مسائل بعد گفته مىشود ، بواسطه شير دادن محرم مىشوند .
مسأله 2474 - اگر زنى بچه‌اى را با شرائطى كه در مسأله 2483 - گفته مىشود شير دهد ، پدر آن بچه نمىتواند با دخترانى كه از آن زن به دنيا آمده‌اند ازدواج كند و نيز نمىتواند دختران شوهرى را كه شير مال او است ، اگر چه دختران رضاعى او باشند براى خود عقد نمايد ولى جايز است با دختران رضاعى آن زن ازدواج كند اگر چه احتياط مستحب آنست كه با آنان ازدواج نكند و نگاه محرمانه هم به آنان ننمايد .
مسأله 2475 - اگر زنى بچه‌اى را با شرائطى كه در مسأله 2483 گفته مىشود شير دهد ، شوهر آن زن كه صاحب شير است به خواهرهاى آن بچه محرم نمىشود ولى احتياط مستحب آنست كه با آنان ازدواج ننمايد و نيز خويشان شوهر به خواهر و برادر آن بچه محرم نمىشوند .

417

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني    جلد : 1  صفحه : 417
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست